Widyagama National Conference on Economics and Business (WNCEB)
Vol 2, No 1: WNCEB 2021

ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP MINAT PEMBELIAN ULANG DENGAN KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL MEDIASI

M. Izul Fuadi (Universitas Widyagama Malang)
Survival Survival (Universitas Widyagama Malang)
Bambang Budiantono (Universitas Widyagama Malang)



Article Info

Publish Date
08 Nov 2021

Abstract

AbstrakArtikel ini menjelaskan pengaruh kualitas produk terhadap minat pembelian ulang dengan kepuasan pelanggan sebagai variabel mediasi (Studi pada Pelanggan PT. Jasa Kopra Sejati di Pasuruan). Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh pelanggan aktual yang pernah melakukan pembelian ulang pada PT. Jaya Kopra Sejati, Pasuruan. Berdasarkan informasi dari Manajer Operasional terdata sebanyak 687 konsumen. Jumlah sampel ditentukan berdasarkan rumus Slovin, dengan jumlah 88 responden, dan teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Data dikumpulkan dengan menggunakan kuesioner, dari hasil kuesioner tersebut dianalisis untuk mengetahui pengaruh masing-masing variabel yang dihitung menggunakan analisis Partial Lesat Square (PLS).Kesimpulan penelitian ini adalah kualitas produk yang semakin tinggi dapat meningkatkan minat pembelian ulang pelanggan. Kualitas produk yang semakin tinggi dapat meningkatkan kepuasan pelanggan. Kepuasan pelanggan yang semakin tinggi dapat meningkatkan minat pembelian ulang pelanggan. Kualitas produk yang semakin tinggi dapat meningkatkan minat pembelian ulang yang dimediasi kepuasan pelanggan.Kata kunci: Kualitas Produk, Kepuasan Pelanggan, Minat Pembelian Ulang. AbstractThis article describes the effect of product quality on repurchase interest with customer satisfaction as a mediation variable (Study on Customers PT. True Copra Services in Pasuruan). The population in this study is all actual customers who have made a repurchase at PT. Jaya Kopra Sejati, Pasuruan. Based on information from the Operational Manager recorded as many as 687 consumers. The number of samples was determined based on the Slovin formula, with a total of 88 respondents, and sampling techniques using purposive sampling. The data was collected using questionnaires, from the results of the questionnaire analyzed to find out the influence of each variable calculated using Partial Lesat Square (PLS) analysis.The conclusion of this study is that the increasingly high quality of the product can increase customer repurchase interest. Higher product quality can increase customer satisfaction. Higher customer satisfaction can increase customer repurchase interest. The higher quality of the product can increase the interest in customer satisfaction-mediated repurchase. Keywords: Product Quality, Customer Satisfaction, Repurchase Interest.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

WNCEB

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Prosiding Widyagama National Conference on Economics and Business (WNCEB) is a Call of Papers activity managed by the Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Widyagama University Malang. WNCEB will be published once a year (in November) with various topics consisting of, (but ...