At this time the Trading industry is experiencing a decline in purchases as a result of the COVID-19 pandemic that has occurred throughout the world. The purpose of this study is to determine whether 1) Online Trust has an effect on consumer purchase intention on Facebook social media users in Jakarta. 2) Financial Value has an effect on consumer purchase intention on Facebook Social Media users in Jakarta. 3) Perceived Risk has an effect on consumer purchase intention on Facebook Social Media users in Jakarta. The sample selected using the convenience sampling method with a total sample of 155 respondents to consumers in Jakarta who have transacted online purchases through social media facebook. Data analysis using Smart PLS.11 software. The results of this study are online trust has a positive and significant influence on purchase intention, as well as Perceived risk has a positive and significant influence on purchase intention, and financial value is a positive and significant influence on purchase intention. Pada saat ini industri Perdagangan sedang mengalami penurun pembelian akibat dari pandemic covid 19 yang terjadi pada seluruh dunia. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah 1) Online Trust berpengaruh terhadap purchase intention konsumen pada pengguma Media Sosial Facebook di Jakarta. 2) Financial Value berpengaruh terhadap purchase intention konsumen pada pengguma Media Sosial Facebook di Jakarta. 3) Perceived Risk berpengaruh terhadap purchase intention konsumen pada pengguma Media Sosial Facebook di Jakarta. Sampel yang dipilih dengan menggunakan metode convenience sampling dengan jumlah sampel sebanyak 155 sampel responden pada konsumen di Jakarta yang pernah bertransaksi pembelian online melalui media sosisl facebook. Analisis data menggunakan perangkat lunak Smart PLS.11. Adapun hasil penelitian ini adalam Online trust memberikan pengaruh yang positif dan siginifkan terhadap purchase intention, begitu pula Perceived risk memberikan pengaruh yang positif dan siginifkan terhadap purchase intention, serta Financial value merupakan pengaruh yang positif dan siginifkan terhadap purchase intention
Copyrights © 2021