Jurnal Bisnis, Manajemen, dan Akuntansi
Vol 4 No 2 (2017): Jurnal Bisnis, Manajemen, dan Akuntansi (JBMA) - September

ANALISIS PENGARUH KEPUASAN PRODUK WISATA TERHADAP LOYALITAS WISATAWAN (Studi Kasus pada Wisatawan DIY)

Nunuk Dwi Garwanti Palupi (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Sep 2017

Abstract

The purpose of this study is to examine the effect of tourism product satisfaction on tourist loyalty in Yogyakarta Special Region. The sample in this study is the tourists who visit Yogyakarta. The sampling technique used is simple random sampling and data collection using questionnaire. Based on the results of hypothesis testing using regression analysis obtained the result that there is influence of tourism product satisfaction on tourist loyalty in Yogyakarta Special Region. Keywords: customer satisfaction, customer loyalty

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

jbma

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

JBMA ( Jurnal Bisnis, Manajemen dan Akuntansi ) merupakan jurnal ilmiah berkala yang terbit dua kali dalam setahun, Tujuan utama JBMA adalah untuk mendiseminasikan artikel ilmiyah dalam bidang Bisnis, Manajemen dan Akuntansi. Redaksi menerima artikel artikel ilmiyah yang belum pernah di publikasikan ...