Business Innovation and Entrepreneurship Journal
Vol 4 No 3 (2022): Business Innovation and Entrepreneurship Journal (August)

Analisis Perbandingan Atribut Produk Antara Mac OS Monterey dengan Windows 11

Yasar Firdaus (Bank BJB
Universitas Singaperbangsa Karawang)

Didit Supriyadi (Universitas Singaperbangsa Karawang)
Hartelina Hartelina (Universitas Singaperbangsa Karawang)



Article Info

Publish Date
12 Sep 2022

Abstract

To be able to compete in the market, the product must have attributes that can deliver more value to the consumers. Product attributes will create a consumer preference in choosing product. Atributte products are the factors considered by buyers when purchasing the product, such as price, quality, completeness of features, design sales service and others. The aim of this study is to determine the consumers respone on product attributes operating system Mac OS Monterey and Windows 11 as well as knowing the difference between product attributes of both.The method used in this research is descriptive and comparative survey. Statistical test is performed to determine how much differences between product attributes Operating System Mac OS Monterey and Windows 11. Statistical for hypothesis test used is the compare means by testing two tailed. At the end of the study showed p-value of 0.000489 was found -t = - 4.296, -t table = - 2.110. Where the results showed significant differences in the attributes product operating system Mac OS Monterey and Windows 11. Agar dapat bersaing di pasaran produk harus memiliki atribut-atribut yang dapat memberikan nilai lebih dimata konsumen. Atribut produk akan menciptakan sebuah preferensi pada konsumen dalam memilih produk. Atribut produk adalah faktor-faktor yang dipertimbangkan oleh pembeli pada saat membeli produk, seperti harga, kualitas, kelengkapan fitur, desain layanan purna jual dan lain-lain.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tanggapan konsumen mengenai atribut produk operating system Mac OS Monterey dan Windows 11 serta mengetahui perbedaan antara atribut produk operating system Mac OS Monterey dan Windows 11. Metode yang digunakan adalah model penelitian survey yang bersifat deskriptif dan komparatif. Pengujian dengan menggunakan uji statistik dilakukan untuk mengetahui seberapa besar pebedaan antara atribut produk Operating System Mac OS Monterey dan Windows 11. Uji statistik yang dipakai adalah uji hipotesis selisih rata-rata dengan menggunakan pengujian 2 pihak.Pada akhir penelitian didapatkan hasil penghitungan statistik diatas dengan p-value sebesar 0,000489 dengan signifikansi 5% didapati -t hitung = - 4,296 ,-t tabel=2,110. Dimana hasil tersebut menunjukan terdapat perbedaan signifikan pada atribut produk operating system Mac OS Monterey dan Windows 11.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

BIEJ

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences Other

Description

Business Innovation and Entrepreneurship Journal peer-reviewed and published four times a year in May, August, November and February. This journal is managed by the Faculty of Entrepreneurship at Universitas Garut - Indonesia. The paper is an original script and has a research base on management, ...