Assets: Jurnal Akuntansi dan Pendidikan
Vol 11, No 2 (2022)

MULTITASKING MEDIA, ONLINE VIGILANCE, LOCUS OF CONTROL, AND STUDENT ACADEMIC PERFORMANCE

Anindya Apriyanti (Universitas Negeri Malang)
Cipto Wardoyo (Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
28 Dec 2022

Abstract

ABSTRACTOne of the factors determining how effectively learning is implemented in higher education is student academic performance. This study aims to ascertain how student academic performance is impacted by media multitasking, online vigilance, and locus of control. This type of study is a descriptive quantitative study with a sample size of 169 students. The type of data used is primary data. Data analysis used multiple linear regression analysis. The results of this study indicate that multitasking media and online vigilance significantly negatively affect student academic performance, while locus of control has no effect. Thus, it is hoped that the study would be used by students as another resource to be considered while using online resources for learning.ABSTRAKKinerja akademik mahasiswa merupakan salah satu indikator yang menentukan baik atau buruknya kualitas penyelenggaraan pembelajaran di perguruan tinggi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh multitasking media, online vigilance, dan locus of control terhadap kinerja akademik mahasiswa. Jenis penelitian ini merupakan kuantitatif eksplanatif survei. Teknik sampling yang digunakan adalah purposive sampling method dengan jumlah sampel 169 mahasiswa. Jenis data yang digunakan adalah data primer. Analisis data menggunakan analisis regresi linier berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan multitasking media dan online vigilance berpengaruh negatif secara signifikan terhadap kinerja akademik mahasiwa, sedangkan locus of control tidak berpengaruh. Dengan demikian, diharapkan penelitian dimanfaatkan sebagai tambahan referensi untuk dipertimbangkan oleh mahasiswa dalam penggunaan perangkat online ketika melaksanakan pembelajaran.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

assets

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Education Social Sciences

Description

ASSETS is an accounting term that means property. Together with the hope and spirit of our study program, ASSETS is expected to be a valuable repository that holds the results of thinking and research in the field of accounting and education. Our accounting and education sub-areas include financial ...