The J&T Express application is used to provide services and information for using Indonesian expedition services. This research focuses on testing the user experience with the J&T Express application, which will result in more user reviews indicating that they are happy and satisfied with the J&T Express application. The method used is HEART Metrics, which focuses on variables such as happiness, engagement, adoption, retention, and task success, which can measure all aspects of user experience and then calculate Importance Performance Analysis. According to the results of this user experience test, the average value of the reliability criterion is 0.79 which indicates that the level of usability has not reached a very high level. on the results of the Cartesian diagram there are three questions that must be prioritized to improve Quadrant I, namely E2 and R4 and Quadrant III H3. The researcher suggests increasing the happiness subvariable, including visual appeal, and fixing questions H3, E2, and R4.Keyword: HEART Metrics; User experience; Importance Performance Analysis; J&T Express. AbstrakAplikasi J&T Express digunakan untuk memberikan layanan dan informasi bagi menggunakan jasa ekspedisi Indonesia. Penelitian ini berfokus pada pengujian user experience dengan aplikasi J&T Express, yang akan menghasilkan lebih banyak ulasan pengguna yang menunjukkan bahwa mereka senang dan puas dengan aplikasi J&T Express. Metode yang digunakan adalah HEART Metrics, yang berfokus pada variabel seperti happiness, engagement, adoption, retention, dan task success, yang dapat mengukur semua aspek User experience dan kemudian menghitung analisis Importance Performance Analysis. Menurut hasil uji user experience ini, nilai rata-rata kriteria reliabilitas adalah 0,79 yang menunjukkan bahwa tingkat level of usability belum mencapai tingkat yang sangat tinggi. pada hasil diagram kartesius ada tiga pertanyaan harus diprioritaskan untuk memperbaiki Kuadran I, yaitu E2 dan R4 serta Kuadran III H3. Peneliti menyarankan untuk meningkatkan subvariabel happiness, termasuk daya tarik visual, dan memperbaiki pertanyaan H3, E2, dan R4
Copyrights © 2023