Jurnal Bisnis, Manajemen, dan Keuangan
Vol 4 No 1 (2023): Jurnal Bisnis, Manajemen, dan Keuangan

Pengaruh E-Service Quality dan Brand Image Terhadap E-Satisfaction dan E-Loyalty pada Pengguna Tiktok Shop

Salsabila Annisa Riyadi (Universitas Negeri Jakarta)
Usep Suhud (Unknown)
Osly Usman (Unknown)



Article Info

Publish Date
02 Mar 2023

Abstract

ABSTRACT The aims of this study are to discuss the positive effect of e-service quality on e-satisfaction, the positive effect of brand image on e-satisfaction, the positive effect of e-satisfaction on e-loyalty, the positive effect of e-service quality on e-loyalty, and the positive influence of brand image on e-loyalty to TikTok Shop users. Researchers used data collection by survey method by distributing questionnaire instruments. The objects of this research are respondents who are users of the TikTok Shop application. The number of respondents in this study were 243 respondents who had used the TikTok Shop application. Data analysis techniques used by researchers using SPSS version 26 and SEM with the AMOS program version 24. The results of the study state that e-service quality, brand image and e-satisfaction have a positive and significant effect on e-loyalty. Likewise with e-service quality and brand image which have a positive and significant influence on e-loyalty. ABSTRAK Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh positif e-service quality terhadap e-satisfaction, pengaruh positif brand image terhadap e-satisfaction, pengaruh positif e-satisfaction terhadap e-loyalty, pengaruh positif e-service quality terhadap e-loyalty, dan pengaruh positif brand image terhadap e-loyalty pada pengguna TikTok Shop. Peneliti menggunakan pengumpulan data dengan metode survey dengan menyebarkan instrument kuesioner. Peneliti menggunakan pengumpulan data dengan metode survey dengan menyebarkan instrument kuesioner. Objek penelitian ini adalah responden yang merupakan pengguna aplikasi TikTok Shop. Jumlah responden pada penelitian ini sebanyak 243 responden yang telah memakai aplikasi TikTok Shop. Teknik analisis data yang digunakan peneliti dengan menggunakan SPSS versi 26 dan SEM dengan program AMOS versi 24. Hasil penelitian menyatakan bahwa e-service quality, brand image dan e-satisfaction memiliki pengaruh possitif dan signifikan terhadap e-loyalty. Begitu juga dengan e-service quality dan brand image yang memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap e-loyalty.

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

jbmk

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

an open-access journal that provides a forum for publishing empirical research, literature review, or conceptual paper related to business, management, and finance. It focused on the development of theory in management science by applying new methods, techniques, and ...