Abstract: This study aims to analyze and determine the effect of service quality on customer satisfaction (students) in participating in courses at the Ganesha Operation Rimbo Data tutoring institute, Bandar Create, Padang. The data collection technique used was a questionnaire. Methods of data analysis in this study using descriptive analysis, simple linear regression analysis, the coefficient of determination, and testing the hypothesis t-test. The results of this study indicate that the service quality variable has a significant effect on customer satisfaction where the calculated t value of the service quality variable is 3.338 which is greater than the t table value of 2.02269. So t count > t table and the calculated sig value obtained is 0.002 <0.05 so Ho is rejected Ha is accepted. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa dan mengetahui Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan (Siswa/i) Dalam Mengikuti Kursus Di Lembaga Bimbingan Belajar Ganesha Operation Rimbo Data, Bandar Buat, Padang. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah kuisioner. Metode analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis deskriptif, analisis regresi linear sederhana, koefisien determinasi, dan pengujian hipotesis uji t. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa variabel kualitas pelayanan berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pelanggan dimana didapati nilai t hitung dari variabel kualitas pelayanan adalah sebesar 3.338 yang nilainya lebih besar dari nilai t tabel sebesar 2.02269. Sehingga t hitung > t tabel dan nilai sig perhitungan yang diperoleh adalah sebesar 0,002 < 0,05 jadi Ho ditolak Ha diterima.
Copyrights © 2023