Abstract: This study aims to determine: (1) product quality partially on the purchasing decision of coconut milk comes at PT Bumi Sarimas Indonesia and (2) price partially on the purchasing decision of coconut milk comes at PT Bumi Sarimas Indonesia. (3) product quality and price on purchasing decisions of cocoas coconut milk at PT Bumi Sarimas Indonesia. Hypothesis testing is done to show whether an independent variable partially and simultaneously affects the dependent variable. The results of the study at a significant level of 0.05 show that: 1) product quality has a positive and significant influence on purchasing decisions for cocoas coconut milk at PT Bumi Sarimas Indonesia which is shown from the results of t count = 6.192 with a significant level of 0.000. 2) price has a positive and significant influence on purchasing decisions for cocoas coconut milk at PT Bumi Sarimas Indonesia which is shown from the results of t count = 3,928 with a significant level of 0,000. 3) product quality and price simultaneously have a positive and significant effect on purchasing decisions for cocoas coconut milk at PT Bumi Sarimas Indonesia which is shown from the results of f count = 125,522 with a significant level of 0,000. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : (1) kualitas produk secara parsial terhadap keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia (2) harga secara parsial terhadap keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia. (3) kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia. Pengujian Hipotesis dilakukan untuk menunjukkan apakah suatu variabel independen secara parsial dan simultan mempengaruhi variabel dependen. Hasil penelitian pada taraf signifikan 0.05 menunjukkan bahwa: 1) kualitas produk memiliki pengaruh positif dan signifikan keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia yang ditunjukkan dari hasil t hitung = 6.192 dengan tingkat signifikan 0.000. 2) harga memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia yang ditunjukkan dari hasil t hitung = 3.928 dengan tingkat signifikan 0.000. 3) kualitas produk dan harga secara smultan berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian santan cocomas pada PT Bumi Sarimas Indonesia yang ditunjukkan dari hasil f hitung = 125.522 dengan tingkat signifikan 0.000.
Copyrights © 2023