Al-Kharaj: Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah
Vol 6 No 2 (2024): Al-Kharaj: Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah

Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Daya Saing pada Toffin East Java

Rezananda Oktaviani Adivia Putri (UPN Veteran Jawa Timur)
Nurhadi Nurhadi (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur)



Article Info

Publish Date
03 Jun 2023

Abstract

With the emergence of the coffee shop business trend, companies providing food and beverage raw materials have sprung up. One of them is Toffin East Java. A company must develop a marketing strategy because it has a vital role to increase the company's competitiveness. The purpose of this research is to get an overview of marketing strategies to increase competitiveness and find out how effective the marketing strategies that Toffin East Java has implemented. This research uses qualitative research methods with SWOT Analysis. Data collection techniques in this study include in-depth interviews with company staff and consumers, observation, and documentation. The result of the EFAS and IFAS analysis is that Toffin East Java is located in quadrant I with a positive value for a company that the company is in a situation that has opportunities and strengths so that it can take maximum advantage of existing opportunities Keywords : Marketing Strategy, SWOT Analysis, Competitive ABSTRAK Dengan munculnya trend bisnis coffee shop, membuat perusahaan penyedia bahan baku fnb bermunculan. Salah satunya yaitu Toffin East Java. Suatu perusahaan harus menyusun strategi pemasaran karena memiliki peran yang sangat penting untuk meningkatkan daya saing perusahaan.Tujuan penelitian ini adalah untuk mendapatkan gambaran mengenai strategi pemasaran untuk meningkatkan daya saing dan mengetahui seberapa efektif strategi pemasaran yang telah dilaksanakan oleh Toffin East Java. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan Analisis SWOT. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini adalah dengan wawancara yang mendalam dengan staff perusahaan dan konsumen, observasi dan dokumentasi. Hasil dari analisis EFAS dan IFAS ialah Toffin East Java terletak pada kuadran I bernilai positif untuk suatu perusahaan bahwa perusahaan berada di situasi yang memiliki peluang dan kekuatan sehingga dapat memanfaatkan peluang yang ada dengan maksimal. Kata Kunci: Strategi Pemasaran, Analisis SWOT, Daya Saing

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

alkharaj

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

AL-KHARAJ: The Journal of Islamic Economics, Finance & Business is a scientific journal published by the Center for Research and Strategic Studies (PRKS) of the Institute of Islamic Religion (IAI) National Laa Roiba Bogor. This journal contains scientific papers from academics, researchers and ...