Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Manajemen
Vol. 1 No. 2 (2023): Oktober

Implementasi dan Pengembangan Media Pembelajaran Game Flash Card untuk Meningkatkan Literasi dan Numerasi di SD Negeri Sumberejo

Argik Fitroh Magfiroh (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan)
Rika Agustin Puspitasari (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan)
Wadhatu Somadiya (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan)
Annita Mahmudah (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan Lamongan)
Arian Yusuf Wicaksono (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan Lamongan)
Didik Puji Wahyono (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan Lamongan)
Sri Yaumi (Institut Teknologi dan Bisnis Ahmad Dahlan Lamongan)



Article Info

Publish Date
27 Oct 2023

Abstract

The Flashcard Game is a game that uses a number of cards measuring 25x30 cm which are written on letters of the alphabet and numbers with attractive designs and colors so that they can attract students' interest in playing the Flashcard Game. Specifically, the aim of this community service activity is to investigate the level of effectiveness of the literacy and numeracy program implemented at the selected school, namely Sumberejo State Elementary School. This service uses a learning method using flashcard game media. Implementing Flashcard Games to increase students' learning motivation in reading and arithmetic.

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

jiem

Publisher

Subject

Other

Description

JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN (JIEM) berfokus pada penerbitan artikel berkualitas tinggi yang didedikasikan untuk semua aspek penelitian, masalah, dan perkembangan terbaru di bidang Ilmu Manajemen. Topik dalam Jurnal ini berkaitan dengan aspek apapun dari manajemen, namun tidak terbatas pada ...