MBIA
Vol 22 No 2 (2023): Management, Business, and Accounting (MBIA)

Bujukan Visualisasi Barang dan Harga pada Keputusan Pembelian di E-commerce Shopee

Nurul Ahadiat (Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Latifah Mubarokiyah)
R. Hozin Abdul Fatah (Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Latifah Mubarokiyah)
Hendi Sobari (Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Latifah Mubarokiyah)



Article Info

Publish Date
30 Aug 2023

Abstract

Many online customers cancel their product orders, which is undesirable for anyone as it reduces the number of purchases. Product visualisation and price are important factors for customers' purchasing decisions in e-commerce. These two factors attract consumers' attention, and they may cancel their purchases due to unattractive product displays and mismatched prices. This study seeks to reveal how much influence visualising goods and prices has on purchasing decisions. The number of research samples is 97 respondents. The research object is in Sukakerta Village. The quantitative descriptive method is used; the data comes from primary and secondary data with the help of computational software SPSS ver. 18. The research results show that product visualisation and price positively influence purchasing decisions on Shopee, with an F-value of 103.111 > F-table 3.92 with a significance level of 0.000 < 0.05. This result means that the visualisation of goods and prices together significantly influence purchasing decisions. Keywords: Product Visualisation, Price, Purchasing Decision Abstrak Tidak sedikit konsumen online yang membatalkan order produknya, dan tentu saja hal tersebut tidak diinginkan oleh siapapun dikarenakan pasti mengurangi jumlah pembelian. Visualisasi produk dan harga menjadi poin penting bagi konsumen dalam keputusan pembelian di e-commerce, 2 faktor tersebut menjadi sorotan konsumen karena memiliki daya tarik tersendiri, tidak sedikit dari mereka membatalkan pembelian karena tampilan barang yang dianggap kurang menarik serta harga yang dirasa tidak sesuai. Penelitian ini berupaya mengungkap berapa besar pengaruh visualisasi barang dan harga pada keputusan pembelian. Jumlah sampel penelitian sebanyak 97 responden. Objek penelitian di Desa Sukakerta. Metoda yang digunakan yaitu metode deskriptif kuantitatif, data berasal dari data primer dan data sekunder dengan komputasi bantuan software SPSS ver. 18. Hasil penelitian memperlihatkan bahwa visualisasi barang dan harga berpengaruh positif kepada keputusan pembelian di Shopee, dengan nilai Fhitung 103.111 > Ftabel 3,92 dengan taraf signifikansi 0,000 < 0,05. Ini berarti bahwa visualisasi barang dan harga secara bersama-sama dan signifikan mempengaruhi keputusan pembelian. Kata kunci: Visualisasi Produk, Harga, Keputusan Pembelian

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

mbia

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Environmental Science Social Sciences

Description

The MBIA Journal is dedicated to the development, promotion and understanding of management, business, finance and accounting in their widest sense. The main objective is to provide an online forum to disseminate findings of research in the fields of management, business, finance and accounting ...