Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Bahasa Inggris
Vol 1, No 1 (2015)

MEMPERBAIKI PENGUASAAN KOSAKATA SISWA DENGAN MENGGUNAKAN METODE TOTAL PHYSICAL RESPONSE DI TINGKAT KEENAM DARI SISWA SDN 001 UJUNGBATU

Elisha, Runi ( Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
Rahayu, Pipit ( Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
Sukma, Dian ( Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)



Article Info

Publish Date
01 Apr 2015

Abstract

Learn vocabulary is essential to support mastery of English skills. The factors that become the obstaclesare limited number of words mastered. This research is aimed to know whether Total Physical Response (TPR)can improve students’ vocabulary mastery and to know the factor influence the change in the process ofstudents’ vocabulary mastery by using TPR. The researcher conducted a classroom action research (CAR). Thedata of research were collected by using qualitative and quantitative data. There was significant improvementfrom every cycle. Cycle I: Pronunciation 60.42 (Average), spelling 66.33 (Average), meaning 66.42 (Average),grammar 66.08 (Average). Cycle II: Pronunciation 82.92 (good), spelling 82.58 (good), meaning 81.00 (good),grammar 80.00 (good)

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

binggrisfkip

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Jurnal Mahasiswa Prodi Bahasa Inggris ini karya ilmiah ini diterbitkan dengan maksud untuk mengumpulkan karya ilmiah dari hasil penelitian dan/atau yang setara dengan hasil penelitian dalam bidang kependidikan dan mempublikasikan karya ilmiah ...