Tata Arta
Vol 3, No 3 (2017): Jurnal Pendidikan Akuntansi

MODEL PEMBELAJARAN AKUNTANSI MENGGUNAKAN PENDEKATAN LESSON STUDY DI PERGURUAN TINGGI

Muchsini, Binti (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Dec 2017

Abstract

ABSTRACT The objective of this research is to improve quality of learning and the student’s competence of accounting through sharing idea and experience on lesson study. This research used the qualitatif research method. The data of research were collected through observation, interview and documentation. They were analyzed by using analysis of descriptive qualitative. The result of this research show that through sharing idea and experience of lesson study can be find accounting learning method which capable: (1) improving student for actively ask (2) motivated students for suggests an idea/ respond an idea, (3) improving interactin between lecturer and students (4) improving achievement’ student. Keywords : lesson study, sharing idea, experience ABSTRAK Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan kualitas pembelajaran akuntansi melalui sharing idea dan experience dalam kegiatan lesson study. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan observasi, wawancara dan dokumentasi. Sedangkan analisis data menggunakan analisis deskriptif kualitatif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa melalui sharing idea dan experience dalam kegiatan lesson study dapat menemukan metode pembelajaran akuntansi yang mampu (1) meningkatkan keaktifan bertanya mahasiswa, (2) mendorong mahasiswa dalam mengemukakan ide/menanggapi ide mahasiswa lain, (3) meningkatkan interaksi antara dosen dan mahasiswa (4) meningkatkan hasil belajar mahasiswa Kata Kunci : lesson study, sharing idea, experience 

Copyrights © 2017