EQUILIBRIUM
Vol 3, No 2 (2015): EQUILIBRIUM

PENGARUH KECERDASAN EMOSIONAL KECERDASAN SPIRITUAL TERHADAP PEMAHAMAN AKUNTANSI SYARIAH DAN KECERDASAN ADVERSITAS SEBAGAI VARIABEL MEDIASI

Husnurrosyidah, Husnurrosyidah (Unknown)
Rahmawaty, Anita (Unknown)



Article Info

Publish Date
23 Jun 2016

Abstract

This research aims to examine and analyze the effect ofadversity intelligence in mediating between emotional intelligence andspiritual intelligence to the understanding of Islamic accounting. Thisresearch is a survey research by using a quantitative approach. Theresearch data ares obtained from 211 respondents by using randomsampling techniques. This research model testing technique usingPLS (Partial Least Square) technique. The results indicated that: first,adversity intelligence was mediating for emotional intelligence to theunderstanding of islamic accounting; second, adversity intelligencewas mediating for spiritual intelligence to the understanding of Islamicaccounting.: Penelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis pengaruh kecerdasan adversitas dalam memediasi antara kecerdasan emosional dan kecerdasan spiritual terhadap pemahaman akuntansi syariah. Penelitian ini merupakan penelitian survei dengan menggunakan pendekatan kuantitatif. Data penelitian ini diperoleh dari 211 responden dengan menggunakan teknik random sampling. Teknik analisis data penelitian ini dengan menggunakan PLS (Partial Least Square). hasil penelitian menunjukkan bahwa: pertama, kecerdasan adversity memediasi pengaruh kecerdasan emosional terhadap pemahaman akuntansi syariah; kedua, kecerdasan adversitas memediasi pengaruh kecerdasan spiritual terhadap pemahaman akuntansi syariah. 

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Equilibrium journal issued by the Department of Islamic Economics, Pascasarjana, STAIN Kudus, periodically (every 6 months) in June and December with the aim of disseminating information about the study of knowledge islamic economics in the form of conceptual studies and research ...