Jurnal Pendidikan Dasar
Vol 4, No 2 (2016): Desember 2016

PEMBELAJARAN NHT BERSTRUKTUR ANTISIPASI DIDAKTIS UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN REPRESENTASI MATEMATIS

Mutazam, Mutazam (Unknown)



Article Info

Publish Date
19 Dec 2016

Abstract

Abstract: This study aims to improve the ability of mathematical representation and problem solving ability of students through Numbered Heads Together (NHT) structured anticipation didactic. model of this research is experiment with One group pretest-posttest design. Based on the analysis, the result are (1) the ability Representation views of ability before and after applied NHT there is a significant increase (2) the level of effect given structured learning model NHT didactic anticipation of the ability of mathematical representation 41% representation capability for problem resolution capabilities.Keyword: numbered head together, didactic anticipation mathematical representation ability, Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan kemampuan representasi matematis dan kemampuan penyelesaian masalah siswamelalui model pembelajaran NHT berstruktur antisipasi didaktis. Bentuk penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan bentuk One group pretest-Posttest design. Berdasarkan hasil analisis data, diperoleh hasil bahwa (1) Kemampuan Representasi dilihat dari kemampuan sebelum dan sesudah diterapkan model NHT terdapat peningkatan yang (2) Tingkat sumbangan yang di berikan model pembelajaran NHT berstruktur antisipasi didaktis terhadap kemampuan representasi matematis tergolong besar dengan 41 % kemampuan representasi Kata Kunci: numbered head together, antisipasi didaktis, kemampuan representasi matematis, kemampuan penyelesaian masalah

Copyrights © 2016