Educatio
Vol 11, No 1 (2016)

LESSON STUDY SEBAGAI PENDEKATAN PEMBELAJARAN KEWIRAUSAHAAN DALAM MENINGKATKAN INTENSI BERWIRAUSAHA PADA MAHASISWA PROGRAM STUDI PENDIDIKAN EKONOMI

Utojmo, Danang Prio ( STKIP Hamzanwadi)
Rapii, Muhammad ( STKIP Hamzanwadi)
Majdi, M. Zainul ( STKIP Hamzanwadi)



Article Info

Publish Date
28 Jun 2016

Abstract

This research aimed to (1) Describe and analyze the effects of entrepreneur subject to entrepreneurship intention; (2) describe and analyze the interaction of entrepreneur subject’s effects with lesson study approach to increase the entrepreneurship intention. This was a qualitative descriptive research based on lesson study done in the classroom, which the goal was to increase the entrepreneurship intention. Lesson study had an ability to increase the students’ entrepreneurship intention based on the observation’s result; in cycle II for the motivation score was (86,43) for very good category; discipline was (94,29) for very good category; initiative was (80,00) for good category; and responsibility was (94,00) for very good category. Lesson study increased the students’ entrepreneurship intention with average score was (4,19) which means good.  Tujuan penelitian ini adalah(1) Mendeskripsikan dan menganalisis pengaruh pembelajaran kewirausahaan terhadap intensi berwirausaha; dan (2) Mendeskripsikan dan menganalisis interaksi penaruh pembelajaran kewirausahaan dengan pendekatan lesson study dalam meingkatkan intensi berwirausaha.Penelitian yang digunakan adalah penelitian deskriptif bersifat kualitatif berbasis lesson studyyang pada hakekatnya merupakan penelitian yang dilakukan pada saat mengajar di kelas dan bertujuan untuk meningkatkanintensi berwirausaha. Lesson studydapat meningkatkan intenseberwirausahamahasiswa berdasarkan hasil observasi, yaitu siklus II untuk skor yang meliputi motivasi (86,43) kategori sangat baik; disiplin (94,29) dengan kategori sangat baik; inisiatif (80,00) dengan kategori baik, dan tanggungjawab (94,00) dengan kategori sangat baik. Lesson study dapat meningkatkanintensi berwirausaha mahasiswa, yaitu dengan rerata (4,19) berarti baik. Keywords: Lesson Study, Entrepreneurship IntentionKeywords: Lesson Study, Intensi Berwirausaha

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

edc

Publisher

Subject

Education

Description

Educatio, ISSN: 1908-3224 (printed) and 2527-9998 (online), is an open access peer reviewed research journal that is published by the Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) Universitas Hamzanwadi. Educatio is providing a platform for the researchers, academicians, professionals, practitioners ...