Indonesian Journal of Science and Mathematics Education
Vol 1, No 3 (2018): Indonesian Journal of Science and Mathematics Education

Respon terhadap Media Pembelajaran Melalui E-Learning Moodle sebagai Suplemen Pembelajaran Fisika

Puspitasari, Wulan Diah (Unknown)
Jamaluddin, Wan (Unknown)



Article Info

Publish Date
28 Dec 2018

Abstract

Abstract: This research aims to determine the positive response of learners to the learning media that is accessed via e-leraning with moodle as a supplement of physics learning. This research was conducted in three schools in Bandar Lampung namely SMAN 13 Bandar Lampung, SMA Al-Azhar 3 Bandar Lampung and SMA Perintis 2 Bandar Lampung. Data analysis techniques used are qualitative descriptive analysis techniques and descriptive statistical analysis. The results of this study in the form of a positive assessment or response of learners to learning media accessible through e-learning with an interesting moodle used by learners.Positive responses from learners in small group testing and field trials percentage were  82% and 85% respectively. So the product is declared very good or very interesting used by learners as suplemen of physics learning. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui respon dari peserta didik terhadap media pembelajaran yang diakses melalui e-leraning dengan moodle sebagai suplemen pembelajaran fisika. Penelitian ini dilaksanakan ditiga sekolah di Bandar Lampung yaitu SMAN 13 Bandar Lampung, SMA Al-Azhar 3 Bandar Lampung dan SMA Perintis 2 Bandar Lampung. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dengan skala Likert. Teknik analisis data yang digunakan yaitu teknik analisis deskriptif kualitatif dan analisis statistik deskriptif. Hasil penelitian ini berupa penilaian atau respon positif peserta didik terhadapmedia pembelajaran yang diakses malalui­e-learning denganmoodleyang  menarik digunakan oleh peserta didik. Respon positif dari peserta didik pada uji kelompok kecil dan uji coba lapangan masing-masingpersentasenya  adalah 82% dan 85%. Sehingga produk dinyatakan sangat baik atau sangat menarik digunakan oleh peserta didik sebagai suplemen pembelajaran fisika.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

IJSME

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Indonesian Journal of Science and Mathematics Education is a journal which is managed by Research and Scientific Publication Unit collaborate with Physics Education Department of UIN Raden Intan Lampung. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education is a medium of communication used by ...