cover
Contact Name
Ofi Hidayat
Contact Email
ofi.hidayat@uts.ac.id
Phone
+6282244500788
Journal Mail Official
ilkom@uts.ac.id
Editorial Address
PROGRAM STUDI ILMU KOMUNIKASI FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK UNIVERSITAS TEKNOLOGI SUMBAWA Jalan Olat Maras, Batu Alang, Kec. Moyo Hulu Kabupaten Sumbawa, Nusa Tenggara Barat, 84371
Location
Kab. sumbawa,
Nusa tenggara barat
INDONESIA
KAGANGA KOMUNIKA: Journal of Communication Science
Core Subject : Social,
Strategi Komunikasi, Public Relation, Komunikasi Sosial Budaya, Manajemen Komunikasi, Media dan Komunikasi, Komunikasi Bisnis, Komunikasi Politik, Komunikasi Pembangunan.
Articles 2 Documents
Search results for , issue "Vol 4 No 2 (2022): Edisi 7" : 2 Documents clear
Marketing Communication Strategy By Mr.kickshoescare Store in An Effort To Increase Sales Faruq Izzudin Al Qosam; Lalu Ahmad Taubih
KAGANGA KOMUNIKA: Journal of Communication Science Vol 4 No 2 (2022): Edisi 7
Publisher : Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Teknologi Sumbawa

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.36761/kagangakomunika.v4i2.1986

Abstract

This study describes the marketing communication strategy used by the Mr. Kickshoescare store in finding and increasing the sales of the products they have. In this study, the author uses Kotler and Keller's STP theory (Segmenting, Targeting & Positioning) which is a theory used to map the community, determine the target market and determine the company's ultimate goal based on the results of segmentation and target market. This study also uses descriptive qualitative research methods, with data collection techniques by observation, interviews and documentation. While the determination of informants in this study was determined by purposive sampling technique and the data analysis technique used data analysis techniques from Miles and Huberman, namely data reduction, data presentation and conclusion drawing. Based on the research results, Mr. Kickshoescare store uses the STP (segmentation, targeting, & positioning) strategy as the first step before doing marketing. The marketing strategy used is to use Instagram as a means of marketing products from the Mr. Kickshoescare store based on the results of the previous STP (segmentation, targeting, & positioning) strategy. For segmentation, there are four aspects to be considered, namely geographic segmentation, demographic segmentation, psychographic segmentation, and basic behavior segmentation. In addition, Mr. Kickshoescare has a target market in the form of full market coverage where the store serves all the needs of all circles and positioning those who want to be the first store providing shoe washing services that have the best service in Subang Regency.
PENGGUNAAN BAHASA KASAR OLEH REMAJA LAKI-LAKI BTN KARANG DIMA INDAH SUMBAWA DALAM PERGAULANNYA Muhammad Fikri Salim; Topan Iman
KAGANGA KOMUNIKA: Journal of Communication Science Vol 4 No 2 (2022): Edisi 7
Publisher : Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Teknologi Sumbawa

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.36761/kagangakomunika.v4i2.2054

Abstract

Bahasa kasar merupakan ungkapan yang dilontarkan oleh seseorang dengan tujuan untuk menistakan orang lain menggunakan kata-kata yang tidak senonoh atau kasar. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bentuk bahasa kasar dan fungsi dari bahasa tersebut yang digunakan oleh remaja laki laki BTN Karang Dima Indah Sumbawa dalam pergaulannya. Metode kualitatif deskriftif diaplikasikan dalam penelitian ini. Teknik pengumpulan data adalah observasi dan wawancara. Observasi dilakukan pada saat para remaja ini sedang berkumpul seperti di lapangan sepak bola BTN Karang Dima Indah. Peneliti telah mewawancarai 20 orang remaja. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa bentuk bahasa kasar yang digunakan oleh remaja laki-laki BTN Karang Dima Indah Sumbawa dalam pergaulannya adalah mengungkapkan kata-kata dalam nama hewan, profesi yang “buruk”, sifat buruk seseorang, dan bahasa gaul. Bentuk Kata-kata kasar dari hasil penelitian ini seperti anjing, asu, anjir, anjay, bangke, kampret, sialan, bongol, bangsat, sundal. Fungsi bahasa kasar yang digunakan oleh remaja laki-laki BTN Karang Dima Indah Sumbawa dalam pergaulannya yaitu expletive, abusive,dan humorous. Kata Kunci: Bahasa Kasar, Remaja, Pergaulan.

Page 1 of 1 | Total Record : 2