cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota jambi,
Jambi
INDONESIA
At-Ta`lim
ISSN : -     EISSN : -     DOI : -
Core Subject : Education,
Arjuna Subject : -
Articles 3 Documents
Search results for , issue " Vol 5 (2014)" : 3 Documents clear
Motivasi Belajar: Analisis Sejarah Pendidikan Islam Saidah, Saidah
At-Ta`lim Vol 5 (2014)
Publisher : At-Ta`lim

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Tulisan ini merupakan pengkajian moivasi belajar: analsis Sejarah Pendidikan Islam dengan mengkaji literatur-literatur. Motivasi belajar merupakan dorongan untuk belajar. Motivasi sangat penting dalam proses pembelajaran. Motivasi belajar ini dapat dikaji dalam Sejarah Pendidikan Islam. Sebab, secara mendasar ajaran Islam memberikan motivasi untuk belajar. Secara praktik ulama-ulama dan pra pelajar Islam juga mempunyai motivasi yang tinggi untuk belajar. Kata Kunci: Motivasi, belajar, Sejarah Pendidikan Islam.
Dampak E-Learning dalam Pembelajaran Aziz, Nurazmy
At-Ta`lim Vol 5 (2014)
Publisher : At-Ta`lim

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (48.677 KB)

Abstract

Kemajuan dunia teknologi informasi dan komunikasi direspon di berbagai bidang termasuk bidang pendidikan. Makalah ini memberikan perspektif tentang proses, manfaat dan kelemahan pembelajaran e-leraning dalam percepatan peningkatan kualitas SDM organisasi yang sara utamanya adalah komputer beserta perangkat lunak dan perangkat kerasnya. Serta fenomena yang terjadi sekarang dan yang akan datang, bahwa jarak ruang kelas dengan layar monitor komputer sudah semakin dekat, seyogianya paradigma pembelajaran menuju elearning sudah menjadi kebutuhan. Berkaitan dengan semua kondisi diatas, saatnya kini dan yang akan datang, untuk upaya memacu proses dan mutu pembelajaran/mutu pendidikan. Maka seharusnya tak ada lagi jarak ruang kelas dengan layar monitor komputer. Reposisi dan paradigma ini menjadi trend  kehidupan pembelajaran dimana oleh siapa dan kapan saja.
KEPEMIMPINAN KYAI DALAT MEREVTTALISASI PESANTREN Jailani, M.Syahran
At-Ta`lim Vol 5 (2014)
Publisher : At-Ta`lim

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

lslamic Boarding School is institute educatirxr d Ham belodunder head a Kyai, either through forma! band and abo nqr formal with aim to study and practice teaching of idam pass/through study of book turn yellow by emphasizing retgirrsmoral as guidance in have my me to all day long santi. Of somuch many leadership style ( style leadership) which in tellirB byall is expert, but is most of and popular of serig in debate and inmaking reference by all researcher and practitioner only four leadership style, that is: otokrastis, democratic, faires laisser the (free-style), and situasional. Kyai as leader of pesantren in guidingall vinicity society or santri wear approach of situasional. This matter Look in interaction [among/between] Kyai and its its his in educating, teaching book, and give advice, also as consultancyplace of is problem of, so that a Kyai sometime function also as a old at the same time teacher which can meet infinitely of time. Condition of like this visua! that Ieadership of Kyai of[is full (of)responsibility, all ones ear, powerful draw and very is having an effect on. Behavioral thereby kiai can perceive, to be followed the example of, and meant by all its follower derect interaction all daylong.

Page 1 of 1 | Total Record : 3