cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota bandar lampung,
Lampung
INDONESIA
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Published by Universitas Lampung
ISSN : 23021373     EISSN : -     DOI : -
Core Subject : Education,
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) adalah jurnal yang dikkhususkan untuk menampung tulisan hasil penelitian dosen dan mahasiswa program studi Pendidikan Ekonomi. Awal peneribtan JEE pada Juni 2012. JEE mengeluarkan 4 kali terbitan setiap tahunnya.
Arjuna Subject : -
Articles 3 Documents
Search results for , issue "Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)" : 3 Documents clear
PENGARUH AKTIVITAS MAHASISWA DALAM BERORGANISASI DAN DISIPLIN BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR (IP) Joko Budianto; Yon Rizal; Nurdin Nurdin
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study aimed to determine the relationship of student activity in the organization and discipline of learning to learning achievement (Great Point Academic) of students in the odd semester on student activity in Islamic Guidance and Counseling forum of Teacher Training and Education Faculty Lampung University year 2013/2014. This research used descriptive method verification with ex post facto approach and surveys. Probability sampling technique was used with Random Sampling using Cochran formula. To test the hypothesis, it was using Product Moment Correlation and Multiple. Based on analysis of data it obtained: (1) there is a relationship activity in organization with student learning achievement (Great Point Academic), (2) there is a relationship disciplinary learning with student learning achievement (Great Point Academic), (3) there is a relationship of the student activity in the organization and discipline learning with student learning achievement (Great Point Academic).Penelitian ini bertujuan mengetahui hubungan aktivitas mahasiswa dalam berorganisasi dan disiplin belajar terhadap prestasi belajar (indeks prestasi) mahasiswa semester ganjil pada unit kegiatan mahasiswa forum pembinaan dan pengkajian islam fkip unila tahun periode 2013/2014. Metode penelitian ini menggunakan deskriptif verifikatif dengan pendekatan ex post facto dan survei. Teknik sampling dengan probability random sampling menggunakan rumus cochran. Untuk menguji hipotesis menggunakan Korelasi Product Moment dan Multiple . Berdasarkan analisis data diperoleh : (1) ada hubungan aktivitas mahasiswa dalam berorganisasi dengan prestasi belajar (indeks prestasi) , (2) ada hubungan disiplin belajar dengan prestasi belajar (indeks prestasi), (3) ada hubungan aktivitas mahasiswa dalam berorganisasi dan disiplin belajar terhadap prestasi belajar (indeks prestasi ).Kata kunci: aktivitas mahasiswa dalam berorganisasi, disiplin belajar, prestasi belajar (indeks prestasi)
PENGARUH MOTIVASI BELAJAR DAN LINGKUNGAN BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR Muhammad Rifqi; Yon Rizal; Tedi Rusman
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study aims to determine the effect of learning motivation and learning environments on learning outcomes of economic semester of ten grade student of Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Academic Year 2013/2014. The method used in this research is descriptive approach verification ex post facto and surveys. The population in this study amounted to 235 students and a sample of 148 students. Data were collected through questionnaires and processed by computer through SPSS version 16. The first and second hypotheses testing using simple linear regression formula, while the third hypothesis using multiple linear regression formula. Based on the analysis of the data obtained the following results: (1) There is a positive and significant effect of learning motivation on learning outcomes of economic semester of ten grade student of Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Academic Year 2013/2014. (2) There is a positive and significant effect of learning environments on learning outcomes of economic semester of ten grade student of Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Academic Year 2013/2014. (3) There is a positive and significant effect of learning motivation and learning environments on learning outcomes of economic semester of ten grade student of Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Academic Year 2013/2014. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh motivasi belajar dan lingkungan belajar terhadap hasil belajar ekonomi siswa kelas X Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Tahun Pejaran 2013/2014. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif verifikatif dengan pendekatan ex post facto dan survei. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 235 siswa dan sampel 148 siswa. Data yang terkumpul melalui angket dan diolah dengan komputer melalui program SPSS versi 16. Pengujian hipotesis pertama dan kedua menggunakan rumus regresi linier sederhana, sedangkan hipotesis ketiga menggunakan rumus regresi linier multiple. Berdasarkan analisis data diperoleh hasil sebagai berikut: (1) Ada pengaruh yang positif dan signifikan motivasi belajar terhadap hasil belajar ekonomi siswa kelas X Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Tahun Pejaran 2013/2014. (2) Ada pengaruh yang positif dan signifikan lingkungan belajar terhadap hasil belajar ekonomi siswa kelas X Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Tahun Pejaran 2013/2014. (3) Ada pengaruh yang positif dan signifikan motivasi belajar dan lingkungan belajar terhadap hasil belajar ekonomi siswa kelas X Madrasah Aliyah Negeri Pringsewu Tahun Pejaran 2013/2014. Kata kunci: hasil belajar, lingkungan belajar, dan motivasi belajar.
PERBANDINGAN HASIL BELAJAR IPS MENGGUNAKAN MODEL TGT DAN TSTS DENGAN MEMPERHATIKAN KEMAMPUAN AWAL Mumarisa Nida; Nurdin Nurdin; Yon Rizal
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This research aims to know the difference of study result by using cooperative learning models, TGT and TSTS. Population in this research was eight grade students in MTs Negeri 1 Tanjung Karang, in academic year 2013/2014. The sample were VIII A and VIII B class. The results of the research are: (1) there is a difference achievement between TGT and TSTS learning models; (2) the average of IPS learning outcomes that have a high basic ability rate by using TGT are higher than students whose learning by using TSTS; (3) the average of IPS learning outcomes that have a middle basic ability rate by using TGT are higher than students whose learning by using TSTS; (4) the average of IPS learning outcomes that have a low basic ability rate by using TGT are lower than students whose learning by using TSTS; (5) there is an interaction between the cooperative learning models with basic ability. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan hasil belajar IPS menggunakan TGT dan TSTS. Populasi penelitian adalah seluruh siswa kelas VIII  MTs Negeri 1 Tanjung Karang Tahun Pelajaran 2013/2014. Sampel enelitian adalah siswa kelas VIII A dan VIII B. Hasil penelitian menunjukkan:(1) ada perbedaan yang signifikan hasil belajar IPS melalui TGT dan TSTS; (2) rata-rata hasil belajar IPS pada siswa yang berkemampuan awal tinggi dengan menggunakan TGT lebih tinggi dibandingkan dengan TSTS; (3) rata-rata hasil belajar IPS pada siswa yang berkemampuan awal sedang dengan menggunakan TGT lebih tinggi dibandingkan dengan TSTS; (4) rata-rata hasil belajar IPS pada siswa yang berkemampuan awal rendah dengan menggunakan TGT lebih rendah dibandingkan dengan TSTS; (5) ada interaksi yang signifikan antara model pembelajaran dengan kemampuan awal siswa. Kata kunci: hasil belajar, kemampuan awal, model TGT, model TSTS

Page 1 of 1 | Total Record : 3


Filter by Year

2014 2014


Filter By Issues
All Issue Vol 9, No 2 (2022): JEE (Jurnal Ekonomi Ekobis) Vol 9, No 1 (2022): JEE (Jurnal Ekonomi Ekobis) Vol 8, No 2 (2021): Jurnal Edukasi Ekobis (JEE) Vol 8, No 1 (2021): Jurnal Edukasi Ekobis (JEE) Vol 8, No 1 (2020): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 5 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 4 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 3 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 2 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 1 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 9 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 8 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 7 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 6 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 5 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 4 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 3 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 2 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 1 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 9 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 8 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 7 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 6 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 5 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 4 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 3 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 2 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 1 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 8 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 7 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 6 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 5 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 4 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 3 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 2 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 1 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 10 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 9 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 8 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 7 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 6 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 5 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 4 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 3 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 2 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 1 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 7 (2014): JEE (Junal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 6 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 5 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 4 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 3 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 1 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 8 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 7 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 6 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 5 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 4 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 3 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 2 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 1 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) More Issue