Loa : Jurnal Ketatabahasaan dan Kesusastraan
Vol 12, No 1 (2017): LOA

MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR MENULIS CERITA FABEL DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STAD SISWA KELAS VIII-C SMP NEGERI 5 TENGGARONG

NFN Jumairi (SMP Negeri 5 Tenggarong)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2017

Abstract

This study aimed to increase the activity and the learning outcome of writing fabel using Student Team Achievement Division (STAD) cooperative learning model in grade VIII-C of Smp Negeri 5 Tenggarong. It was conducted in three cycles and each cycle consisted of four stages, namely planning, action, observation, and reflection. The result showed that the use of STAD cooperative learning model in the learning of writing fable could improve grade VIII-C SMP Negeri 5 Tenggarong students’ activity and learning outcomes in academic year 2016/2017.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

loa

Publisher

Subject

Humanities

Description

Jurnal LOA adalah jurnal yang memublikasikan berbagai hasil penelitian dan kajian bidang bahasa dan sastra, baik bahasa/sastra Indonesia, bahasa/sastra daerah, bahasa/sastra asing, maupun pengajaran bahasa/sastra Indonesia. Setiap artikel yang diterbitkan di Loa akan melalui proses penelaahan oleh ...