U Karst
Vol 4, No 1 (2020): APRIL

Analisa Dampak Lalu Lintas Jalan Tambak Osowilangun Akibat Pembangunan Teluk Lamong Surabaya

Endro Wibisono (Universitas Negeri Surabaya)



Article Info

Publish Date
29 Apr 2020

Abstract

The development of the area in the Lamong Bay Surabaya which includes: Causeway, Connecting Bridge, Interchange Area, Container Yard, Pier is being carried out by the city government, this is one of the developments of land use that will give a direct influence on the surrounding traffic. Traffic problems can assume because of the large traffic flow in the area. The purpose of this study was to determine the magnitude of trip generation/attraction due to the construction of the Teluk Lamong port on Jalan Tambak Osowilangun, Surabaya. Predicting traffic performance on several roads and intersections around the study site (Jalan Tambak Osowilangun Surabaya) in 2020 (when the Teluk Lamong Port starts operating. The method for analyzing trip generation of vehicles entering and exiting the Teluk Lamong Port uses linear regression analysis of the relationship between volumes vehicle traffic in and out of an analog building with several variables/parameters that are thought to affect trip generation at Tanjung Perak Harbor as an analog port building. 1,626. This shows a very saturated condition, while at the intersection of Father Kalisari, the DS intersection is 1.10.Pembangunan kawasan di Teluk Lamong Surabaya yang meliputi Causeway, Jembatan Penghubung, Interchange Area, Container Yard, Dermaga sedang dilakukan pemerintah kota, hal ini merupakan salah satu pengembangan tata guna lahan yang akan memberi pengaruh langsung terhadap lalu lintas disekitarnya. Permasalahan lalu lintas dapat di asumsikan karena adanya arus lalu lintas yang cukup besar di daerah tersebut. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui besarnya bangkitan/tarikan perjalanan akibat pembangunan pelabuhan Teluk Lamong di Jalan Tambak Osowilangun Surabaya. Memprediksi  kinerja lalu lintas di beberapa ruas jalan dan simpang di sekitar lokasi studi (Jalan Tambak Osowilangun Surabaya) tahun 2020 (saat Pelabuhan Teluk Lamong mulai beroperasi. Metode untuk analisis bangkitan perjalanan kendaraan yang masuk dan keluar Pelabuhan Teluk Lamong menggunakan analisis regresi linear hubungan antara volume lalu lintas kendaraan yang keluar dan masuk suatu bangunan analog dengan beberapa variabel/parameter yang diduga mempengaruhi bangkitan perjalanan di Pelabuhan Tanjung Perak sebagai bangunan pelabuhan analog kinerja persimpangan Margomulyo yang memiliki DS terbesar adalah dari arah Gresik (Romo Kalisari) menuju ke Surabaya (Kalianak), yaitu sebesar 1,626. Hal ini menunjukkan kondisi yang sangat jenuh. Sedangkan pada persimpangan Romo Kalisari, DS simpang sebesar 1,10.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

ukarst

Publisher

Subject

Civil Engineering, Building, Construction & Architecture

Description

U KaRsT is a journal of the civil engineering research the University of Kadiri published twice a year in April and November. First published in April 2017. U KaRsT already has both ISSN printed and online, for ISSN (Print) is 2579-4620, and ISSN (Online) is ...