Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 6, No 2: FEBRUARI 2021

Perilaku Konsumsi Mahasiswa Menggunakan Mobile Payment

Mufinna Fauziyah (Pendidikan Ekonomi Universitas Negeri Malang)
Sunaryanto Sunaryanto (Pendidikan Ekonomi Universitas Negeri Malang)
Sugeng Hadi Utomo (Pendidikan Ekonomi Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
28 Feb 2021

Abstract

Abstract: The reasearch is to analyze student consumption behavior using OVO mobile payment. This research uses a qualitative method of phenomenology type because researchers analyze more deeply the phenomenon of consumption behavior by students in using OVO mobile payments. Research informants was students who use OVO and students who have taken S1. The results showed that the consumption behavior of students using mobile payment ovo included in rational consumption was seen with the perceptions of students, consumption behavior carried out by students considering price and time as well as efficiency and effectiveness obtained by using mobile payment OVO.Abstrak: Tujuan penelitian adalah menganalisis perilaku konsumsi mahasiswa menggunakan mobile payment OVO. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif jenis fenomenologi karena peneliti menganalisis lebih dalam fenomena perilaku konsumsi yang dilakukan mahasiswa dalam menggunakan mobile payment OVO. Informan penelitian ini adalah mahasiswa yang menggunakan OVO dan mahasiswa yang telah menempuh jenjang S1. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perilaku konsumsi mahasiswa menggunakan mobile payment OVO termasuk dalam konsumsi rasional terlihat dengan persepsi yang dimiliki mahasiswa, perilaku konsumsi yang dilakukan mahasiswa mempertimbangkan harga dan waktu serta efesiensi dan efektivitas yang didapatkan dengan menggunakan mobile payment OVO.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...