Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan
Vol 2, No 2 (2020): Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan

Prediksi Estetika, Sikap Terhadap Merek, Dan Persepsi Harga Terhadap Niat Pembelian Iphone

Geraldo Hankho (Universitas Tarumanagara)
Cokki Cokki (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
20 May 2020

Abstract

Currently the number of smartphone users has increased over time, where the iPhone is one of Apple's most popular devices. The purpose of this study was to examine whether aesthetics, brand attitude, and perceived price were positive predictors of iPhone purchase intention at Tarumanagara University Faculty of Economics and Business students. This study used 100 samples selected using convenience sampling techniques, where the selected sample were students of the Faculty of Economics and Business at Tarumanagara University who had used an iPhone. The data collection technique was carried out using a questionnaire. Data were analyzed using PLS-SEM. The results of this study indicate that brand attitude, and perceived price are positive predictors of purchase intention, while aesthetics are not positive predictors of purchase intention. Saat ini jumlah pengguna smartphone semakin meningkat seiring berjalannya waktu, dimana iPhone merupakan salah satu perangkat Apple yang paling populer. Tujuan penelitian ini adalah untuk menguji apakah estetika, sikap terhadap merek, dan persepsi harga merupakan prediktor positif untuk niat pembelian iPhone pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Tarumanagara. Penelitian ini menggunakan 100 sampel yang dipilih dengan menggunakan teknik convenience sampling, dimana sampel yang dipilih adalah mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Tarumanagara yang pernah menggunakan iPhone. Teknik pengambilan data dilakukan dengan menggunakan kuesioner. Data dianalisis dengan menggunakan PLS-SEM. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa sikap terhadap merek, dan persepsi harga merupakan prediktor positif untuk niat pembelian, sedangkan estetika bukan merupakan prediktor positif untuk niat pembelian.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

JMDK

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan e-ISSN 2657-0025 is a collection of articles created by students of Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Universitas Tarumanagara, as a requirement to achieve Bachelor of Economics degree. Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan is published ...