Abstract - Nisa's hijab is one of the home made businesses in the fashion sector that provides a wide variety of hijabs. Nisa's hijab, in the transaction process, she hasn't used website-based sales but still uses manual transactions through social media. The method used for the process of making an e-commerce website uses UML (Unified Modeling Language) to be communicated with the program. The database is built using ERD (Entity Relationship Diagram) which consists of two main components, namely entities and relationships. This r-commerce website is used as a marketing medium that facilitates sales transactions and product management. The sales system in Nisa's Hijab is equipped with easy access rights to customers if you want to become a member, namely the freedom to shop with more than one number of products in each purchase transaction. ManagementKeywords: e-commerce, marketing media, transactions Abstrak - Hijabnya Nisa merupakan salah satu bisnis home made dalam bidang fashion yang menyediakan berbagai macam variasi hijab. Hijabnya Nisa ini, dalam proses transaksinya belum menggunakan penjualan berbasis website melainkan masih menggunakan transaksi manual dengan melalui media sosial. Metode yang digunakan untuk proses pembuatan website e-commerce ini menggunakan UML (Unified Modeling Language) untuk dikomunikasikan dengan program. Basis data dibangun dengan menggunakan ERD (Entitas Relationship Diagram) yang terdiri dari dua komponen utama yaitu entitas dan relasi. Website r-commerce ini digunakan sebagai media pemasaran yang memermudah transaksi jual belidan pengelolaan produk. Sistem penjualan di Hijabnya Nisa dilengkapi kemudahan hak akses kepada pelanggan jika ingin menjadi member yaitu kebebasan berbelanja dengan jumlah produk lebih dari satu dalam setiap transaksi pembelian. Pengelolaan Kata kunci: e-commerce, media pemasaran, transaksi
Copyrights © 2020