KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat
Vol 3, No 1 (2020): Januari

Pendampingan Pemasaran Produk Menggunakan Instagram Bagi Pelaku Usaha Mikro Kecil Menengah (UMKM) di Kecamatan Pathuk Gunung Kidul

. Sudaryanto (Unknown)
Haruno Sajati (Sekolah Tinggi Teknologi Adisutjipto)
Anggraini Kusumaningrum (Sekolah Tinggi Teknologi Adisutjipto)
Dwi Nugraheny (Sekolah Tinggi Teknologi Adisutjipto)
Salam Aryanto (Sekolah Tinggi Teknologi Adisutjipto)
Hero Wintolo (Sekolah Tinggi Teknologi Adisutjipto)



Article Info

Publish Date
02 Jan 2020

Abstract

Micro, Small, Medium Enterprises (MSME) products in the Pathuk District of Gunung Kidul Regency covering of food, crafts and tourism. The SMEs living in the villages of Pathuk, Salam, Ngoro ngoro, Terbah, Nglanggeran, Semoyo, Pengkok, Putat, Bunder, and Nglegi attended training held at the Office of the Village Cooperation Agency (BKN) Pathuk District. Some participants have products that already have a Food License for Home Industry. The market asistance using Instagram for social media material involved alumni and students from the Adisutjipto College of Information Technology Department. The results in the form of marketing and promotion using Instagram with the hashtag #pkmdepartemeninformatikastta with good criteria results of 27.8%, enough by 61.1% and less good by 11.1%

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

KACANEGARA

Publisher

Subject

Education

Description

KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat Adisutjpto merupakan jurnal pengabdian pada masyarakat yang digunakan untuk mempublikasikan hasil pengabdian pada masyarakat yang dilakukan oleh civitas academica. Kacanegara terbit setiap bulan Januari dan Juli ini memiliki ISSN Cetak dengan nomor ...