Abstract This study aims to provide an overview and assessment of the service of AKDP vehicles in the terminal Latambaga Kolaka function less effectivety. It is expected to provide suggestions and ideas to the decision makers.The method used in this study is the observation method. Data collection techniques used are field surveys about terminal area, number of vehicles, number of passengers on the route of the route network.Based on the survey results, the performance of the terminal Latambaga Kolaka still needs to be evaluated again. Because one of the problems is the number of vendors and sellers in the terminal so that it disturbs the convenience of terminal user and terminal facilities that need to be renoveted again. Abstrak Penelitian ini bertujuan agar dapat memberikan gambaran dan penilaian tentang pelayanan kendaraan AKDP pada terminal Latambaga Kolaka secara efektif. Dengan demikian diharapkan dapat memberikan saran atau gagasan kepada pihak pengambil keputusan.Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah metode observasi. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah dengan survei lapangan tentang luasan terminal,jumlah kendaraan, jumlah penumpang pada rute jaringan trayek.Berdasarkan hasil survei, kinerja terminal Latambaga Kolaka masih perlu di evaluasi lagi. Karena salah satu masalah yaitu banyaknya aheng dan penjual yang ada didalam terminal sehingga menganggu kenyaman pengguna terminal serta fasilitas terminal yang perlu di renovasi kembali.
Copyrights © 2017