Jurnal Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri
Vol 2, No 2 (2017): September 2017

The Influence of Experiential Marketing And Service Quality For being Reasonability of Customers Loyality Forming (Case Study of Beauty Saloon of London Beauty Center “ LBC”)

Pangastuti, Ria Lestari (Unknown)



Article Info

Publish Date
06 Oct 2017

Abstract

AbstractThis research is testing the influence of  Experiential Marketing and Service Quality for being reasonability of Customers Loyality Forming . The sample is 66 person. The analysis technique used is path analysis by using  smart pls. The result shows from four variabels, the biggest contribution of experiential marketing  is ACT with the standardized coefisien 0.884, it means there is influence of experiental marketing about 88.4%. This means the increasing of ACT will make the increasing of Experiental marketing 88.4%. The other variable which influenced is quality toward the loyality.The quality is composed by  Assurance, Empathy, Reliability, Responsiveness, and  Tangible. The indicator which has the biggest contribution is assurance with the value indicator of coeficient standarized 0.722.Key Word : Experiential Marketing, service quality, customer loyality.  AbstrakPenelitian ini menguji pengaruh Pengaruh Experiential Marketing Dan Kualitas Layanan Yang Dipertimbangkan Dalam Pembentukan Loyalitas Konsumen. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 66 orang. Tehnik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah tehnik analisis menggunakan analisis jalur dengan menggunakan alat analisis smart pls. Hasil dari penelitian ini menunjukan dari ke empat variabel ini, yang memiliki kontrobusi paling besar terhadap experiental marketing adalah ACT dengan nilai standardized koefisien sebesar 0.884 dimana nilai ini memiliki arti bahwa perubahan pada ACT akan berpengaruh terhadap perubahan experiental marketing sekitar 88.4%. Nilai ini juga dapat dimaknai kenaikan pada ACT akan berdampak pada kenaikan Experiental marketing sebesar 88.4%. Variabel kualitas juga memiliki pengaruh yang signifikan terhadap loyalitas. Kualitas disusun oleh Assurance, Empathy, Reliability, Responsiveness, dan Tangible. Indikator yang memiliki kontribusi paling besar dalam menyusun kualitas adalah pada Assurance dengan nilai standardized koefisien sebesar 0.722.Kata Kunci : Experiential Marketing, Kualitas Layanan, Loyalitas Konsumen.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

ekonika

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri publish by Faculty of Economics, Universitas Kadiri. The Journal of Ekonika first appeared in March of 2016. The journal is published twice a year, in April and September. Ekonika is a national scientific journals are open to seeking innovation, creativity ...