Edcomtech Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan
Vol 2, No 2 (2017)

Pengembangan E-Module Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam Pokok Bahasan Interaksi Makhluk Hidup dengan Lingkungannya

Reny Samiasih (Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)
Sulton Sulton (Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)
Henry Praherdhiono (Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
10 Dec 2017

Abstract

Abstrak: Tujuan dari pengembangan ini untuk menghasilkan suatu produk e-module yang layak dan valid sebagai sumber belajar yang efektif serta mampu meningkatkan hasil belajar siswa dalam mata pelajaran IPA SMP pokok bahasan interaksi makhluk hidup dengan lingkungannya.Hasil penelitian menunjukkan bahwa e-module ini valid dan layak digunakan dalam proses pembelajaran individual dan menunjukkan bahwa e-module ini mampu meningkatkan hasil belajar siswa khususnya pada materi Interaksi Makhluk Hidup dengan Lingkungannya.Abstract: The purpose of this development is to produce an e-module product that is feasible and valid as an effective learning resource and is able to improve student learning outcomes in junior high school science subjects, the subject of the interaction of living things with their environment. The results show that this e-module is valid. and suitable for use in the individual learning process and shows that this e-module is able to improve student learning outcomes, especially in the material of the interaction of living things with their environment.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

EDCOMTECH

Publisher

Subject

Arts Humanities Education Social Sciences

Description

Edcomtech is a journal in the field of educational technology which contains conceptual studies and empirical findings in scientific disciplines of educational technology theories and practices. The covered topics are involved the foundation and philosophy of educational technology, design and ...