cover
Contact Name
Nazamuddin
Contact Email
nazambs@yahoo.com
Phone
+6281360049074
Journal Mail Official
asmawati_husaini@yahoo.co.id
Editorial Address
Gedung Majelis Pendidikan Aceh Jl. T. Nyak Arief No. 221 Kota Banda Aceh, Aceh 24415
Location
Kota banda aceh,
Aceh
INDONESIA
PENCERAHAN
ISSN : 1693777     EISSN : -     DOI : -
Core Subject : Education, Social,
Fokus dan Cakupan Pencerahan adalah jurnal double-blind peer review yang mempublikasikan artikel ilmiah yang terkait dengan semua aspek tentang pendidikan di Indonesia dan negara-negara berkembang. Pencerahan menganjurkan para dosen, guru, dan praktisi pendidikan lainnya untuk mempublikasikan hasil penelitian, ulasan, pengalaman, dan gagasan di bidang pendidikan. Topik-topik yang terkait dengan jurnal ini termasuk tetapi tidak terbatas pada: Kebijakan Pendidikan Manajemen & Kepemimpinan Pendidikan Pengawasan Pendidikan Sumber Daya Pendidikan Implementasi, Evaluasi & Pengembangan Kurikulum Metode Pengajaran dan Pembelajaran Aplikasi Teknologi Informasi dalam Pendidikan
Articles 1 Documents
Search results for , issue "Vol. 14 No. 2 (2020): PENCERAHAN" : 1 Documents clear
PENINGKATAN PEMAHAMAN SISWA PADA MATERI TRANSFORMASI DENGAN MENGGUNAKAN DISCOVERY LEARNING (STUDI KASUS: SMPN 2 BANDA ACEH) Haris Hidayat Ismail; R. Salasi; Bainuddin Yani; Ismail Ismail
PENCERAHAN Vol. 14 No. 2 (2020): PENCERAHAN
Publisher : Majelis Pendidikan Aceh

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The objective of this research is to figure out whether discovery learning can improve student's understanding of transformation concepts in mathematic. This study used a one-shot case study design. The research sample was twenty-six students from first-grade in class VII-3 of SMP Negeri 2 Banda Aceh, Indonesia. The concept of transformation was taught using the discovery learning model to the students. Our post-test result showed that the average score was 81.19 from a maximum score of 100. Eighty-eight percent of students passed the requirement of a passing grade. Meanwhile, the average score of the pre-test was 50 out of 100, and only fifty percent of students passed the passing grade. From the comparison of pre-test and post-test, we concluded that the discovery learning model can improve the student's ability in understanding the concept of transformation.

Page 1 of 1 | Total Record : 1