cover
Contact Name
Bambang Eka Purnama
Contact Email
masbambangnet@gmail.com
Phone
+6287736223737
Journal Mail Official
masbambangnet@gmail.com
Editorial Address
Kompleks APMMI - Jl. Bangak Simo KM 7, Sambi, Boyolali, Jawa Tengah 57376
Location
Kota surakarta,
Jawa tengah
INDONESIA
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi
ISSN : 19799330     EISSN : 20880154     DOI : -
Jurnal SPEED adalah majalah ilmiah untuk menampung publikasi riset yang dilakukan oleh dosen, guru dan praktisi agar bisa di kritisi banyak masyarakat sehingga menadpat kemanfaatan dalam kehidupan. Scope jurnal diantaranya adalah ilmu komputer, pemrograman, pendidikan, ebussines dan lingkup disekitarnya
Articles 10 Documents
Search results for , issue "Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019" : 10 Documents clear
E-Commerce untuk Strategi Peningkatan Pendapatan pada Kelompok Pengrajin Pigura ”Kliwon” Kudus Triyanto, Wiwit Agus; Zuliyati, Zuliyati
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (632.581 KB)

Abstract

Abstract - Data from the Department of Industry, MSMEs and Cooperatives shows that the Calligraphy Frame Craftsmen are not yet touched by their existence and are not yet recorded, where the craftsmen are one of the handicraft industries producing various kinds of frames for various calligraphy arts which are typical souvenirs for tourists. By using online-based technology through the internet, the sales transaction process can be done more easily and faster because without having to meet with buyers so that it can increase the income obtained by the group of "frame" craftsmen. The results of the research conducted, E-commerce can help the process of selling craft frames by processing orders by buyers online. E-Commerce Design for Revenue Enhancement Strategies in Kudus "Kliwon" Frame Craftsman Group uses the Unified Modeling Language (UML) and the information produced includes product reports and frame categories, buyer reports, and sales reports. Keywords: MSMEs, crafts, frames, E-commerce
Sistem Informasi Pemesanan Katering Universitas Bina Sarana Informatika, Kusmayanti Solecha
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (648.604 KB)

Abstract

Abstract - Catering ordering systems that still use manual systems require more time in the recording process and sometimes there are errors in recording the number of messages and in the process of calculating ordering costs, often the loss of proof of order due to unfavorable submissions, this will make the reporting process time consuming and possible there was an error in reporting. The development of computer technology is increasingly rapid, so many companies switch from manual systems to computerized systems, because it is expected that computerized systems can shorten the process and produce more accurate information. Using a computerized system in catering and the payment order process can overcome the obstacles that occur when still using a manual system. The catering ordering system is built to be able to store data correctly, process orders and payment transactions quickly and precisely and make reports faster and more precise.Keywords : Ordering Information System, Catering, Program Design Abstrak – Sistem pemesanan katering yang masih menggunakan sistem manual membutuhkan waktu lebih lama dalam proses pencatatan dan terkadang ada kesalahan dalam pencatatan jumlah pesan dan dalam proses perhitungan total biaya pemesanan, sering terjadinya kehilangan bukti pemesan dikarenakan pemberkasan yang tidak baik, ini akan membuat proses pelaporan memerlukan waktu lama dan bisa terjadi kesalahan dalam pelaporan. Perkembangan teknologi komputer telah semakin pesat, sehingga banyak perusahaan yang beralih dari sistem manual ke sistem terkomputerisasi, karena diharapkan dengan sistem komputerisasi dapat mempersingkat suatu proses dan menghasilkan informasi yang lebih akurat. Menggunakan sistem komputerisasi dalam proses pemesanan katering dan pembayaran dapat mengatasi kendala yang terjadi saat masih menggunakan sistem manual. Sistem pemesanan katering dibangun untuk dapat menyimpan data dengan benar, memproses transaksi pemesanan dan pembayaran dengan cepat dan tepat dan membuat laporan menjadi lebih cepat dan tepat.Kata kunci:  Sistem Informasi Pemesanan, Katering, Desain Program
Sistem Informasi SPP Dan Pembayaran Sekolah Berbasis Web Pada Mts Al–Ihsan Pondok Gede Bekasi Dony Oscar; Yana Iqbal Maulana; Ali Haidir; Abdul Ghani Alhaq Universitas Bina Sarana InformatikaSistem Informasi SPP Dan Pembayaran Sekolah Ber
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (625.559 KB) | DOI: 10.55181/speed.v11i3.603

Abstract

Abstract—An effective tuition payment system will trigger the performance of agencies to be better than before. Data processing the payment of spp on Mts Al-Ihsan Pondok Gede Bekasi until now are still operating manually and payment is still a presentation of data a obstacles.The problem that is often complained of is the difficulty of collecting SPP payment data which is separated in several financial books, in this case the presentation of financial statements becomes a little slow and inefficient and effective.Specifically the functions performed by the SPP & school payment information system developed include, student data collection, data collection and payment data. display payment information and display student reports, payment reports and student payment recapitulation.Information systems & payments SPP web-based school was developed with the PHP Framework Codeigniter 3, which is able to improve computer facilities in the mts al-ihsan pondok gede.With this computerized SPP payment system, it is expected to improve the data processing of SPP payments effectively and efficiently. Intisari— Sistem pembayaran SPP yang efektif akan memicu kinerja dari instansi untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya. Pengolahan data pembayaran SPP pada Mts Al-Ihsan Pondok Gede Bekasi sampai saat ini masih menggunakan sistem pembayaran secara manual dan penyajian data pembayaran masih menjadi sebuah kendala. Permasalahan yang sering dikeluhkan adalah sulitnya mengumpulkan data pembayaran spp yang terpisah pisah di beberapa buku keuangan, dalam hal ini penyajian laporan keuangan menjadi sedikit lambat tidak efisien dan efektif.Secara spesifik fungsi – fungsi yang dilakukan oleh sistem informasi spp & pembayaran sekolah yang di kembangkan meliputi, pendataan siswa, data tagihan dan data pembayaran. menampilkan informasi pembayaran dan menampilkan laporan siswa, laporan pembayaran dan rekapitulasi pembayaran siswa.Sistem informasi SPP & pembayaran sekolah berbasis web ini dikembangkan dengan menggunakan Framework PHP Codeigniter 3,  yang mampu meningkatkan fasilitas komputer pada mts al-ihsan pondok gede. Dengan sistem pembayaran SPP yang terkomputerisasi ini diharapkan dapat meningkatkan dalam proses pengolahan data pembayaran SPP secara efektif dan efisien. Kata Kunci— Sistem Informasi, Pembayaran Sekolah, Waterfall.
Penggunaan Metode Analytical Hierarchy Process (AHP) dalam Pemilihan Siswa Berprestasi (Studi Kasus SDN 02 Pulau Sabira) Arfhan Prasetyo - STMIK Nusa Mandiri; Bella - UBSI; Imam Budiawan - STMIK Nusa Mandiri
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (509.463 KB) | DOI: 10.55181/speed.v11i3.607

Abstract

Dalam manajemen pengambil keputusan tentunya dituntut untuk menghasilkan sebuah keputusan secara cepat dan tepat guna menerapkan kebijakan yang akan dilakasanakan. Penggunaan sebuah metode dalam menunjang pengambilan keputusan pun sudah banyak diterapkan, dikarenakan dapat membantu manajemen dalam mengambil sebuah keputusan. Selain itu penggunaan sebuah metode penunjang keputusan juga dianggap lebih memiliki nilai objektif yang tinggi dibandingkan dengan sistem manual yang bisa saja keputusan yang diambil akan sangat subjektif, membutuhkan waktu yanglama dan bisa saja hal yang paling tidak diinginkan terjadi yaitu adanya kesalahan dalam pengambilan keputusan. Tujuan penelitian untuk tidak terjadi kesalahan dalam pengumpulan data, dan proses yang lebih baik lagi apabila memiliki banyak kriteria, sehingga memperoleh hasil yang diharapkan oleh para penyeleksisiswa berprestasi menggunakan  hasil perhitungan AHP, diperoleh prioritas kriteria dalam penilaian terhadap  pemilihan  siswa berprestasi.  Tingkat keakuratan dalam menentukan siswa berprestasi dengan  menggunakan metode AHP ini dapat dinilai dari CRH.  Nilai CRH yang didapat 0,025 atau 2,5% yakni nilai dapat diterima dan hasil perhitungan dinyatakan benar.  Sehingga dapat disimpulkan siswa berprestasi pada SDN02 pula sabira adalah M. ardiyansah dengan nilai vector eigen keputusan yakni 0,584 nilai tertinggi dibandingkan 2 nilai yang yang lainnya yakni 0,234 dan 0,183.
PEMBUATAN VIDEO PROFIL MENGGUNAKAN FLAT ANIMATION SEBAGAI MEDIA PROMOSI PADA DEVELOPER APLIKASI PROTOKOL Ismail Abdurrozzaq Zulkarnain
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (301.693 KB) | DOI: 10.55181/speed.v11i3.599

Abstract

Abstract - This study aims to create profile videos using flat animation as a promotional tool for Protocol application developers. The method used in making this promotional media is the Animation Make method. Animation with this technique has a sprite that is continuously generated by the program, then displayed with certain calculations. While the method used in this study is Action Research. Methods of data collection by means of observation, interviews and questionnaires involving 8 expert respondents and 6 prospective customer respondents. Data analysis using qualitative descriptive analysis. This study includes 3 stages. Stage 1 is pre-production which includes concepts, scenarios, character building, storyboarding, music and FX sound. Stage 2 is the production stage which includes layouts, key motion, in between, clean up, background, celluloid, coloring. Stage 3 is the post-production stage which includes composite, camera shooting, editing, rendering. The results of this study indicate that the type of Flat Animation can make promotional media in the form of video profiles become more attractive and objective in the delivery of information. Keyword : Video Profile, Promotion Media, Flat Animation
Anaisis Penggunaan Aplikasi LOS Terhadap Percepatan Aproval Kredit Baginda Oloan Lubis; Budi Santoso - STMIK Nusa Mandiri; Achmad Maezar Bayu Aji; Ali Haidir; Agus Salim - UBSI
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (266.842 KB) | DOI: 10.55181/speed.v11i3.604

Abstract

Abstract - In the field of financing the LOS Application (Loan Origination System) is very helpful in daily activities and facilitates work so that jobs are easier, faster and more effective. The era of globalization has demanded that all information be accessed quickly and practically. The use of LOS applications becomes very important to support the process of business work activities in dealing with situations and conditions that are developing quickly. LOS application in general has been used by several banking institutions to support the work process. With the use of the LOS application in the corporate environment, credit analysts feel helped to facilitate the implementation of tasks and their work in processing data, calculating credit simulations and recording data from prospective customers. in this study is measuring the influence of the LOS Application on the acceleration of Credit Aproval in the corporate environment by processing the results of questionnaire data and analyzing the results of the study. The purpose of this test is to find out how strong the influence and magnitude of the contribution of the independent variable to the dependent variable which in this case is the LOS Application as the independent variable and the Credit Acceleration Acceleration as the dependent variable. Based on the results of a simple linear regression test, the value of tcount is 0.218 with a significance level of 0.066 with a table of 0.435. It means that the result has a very positive value from the respondent. So it can be decided that the research hypothesis (H1) which states "LOS application affects the Credit Aproval Acceleration", is accepted. Then hypothesis H1 can be accepted, and hypothesis H0 is rejected.Keywords: LOS Application Quality, Kredi Aproval Acceleration Abstrak – Dalam bidang pembiayaan Aplikasi LOS (Loan Origination System) sangat membantu dalam kegiatan sehari-hari dan memudahkan pekerjaan sehinggga pekerjaan lebih mudah, cepat dan efektif. Era globalisasi telah menuntut segala informasi dapat diakses secara cepat dan praktis. Penggunaan Aplikasi LOS menjadi sangat penting untuk mendukung proses kegiatan bisnis pekerjaan dalam menghadapi situasi dan kondisi yang sedang berkembang dengan cepat. Aplikasi LOS pada umumnya sudah di gunakan oleh beberapa instansi perbankan untuk mendukung proses kerja. Dengan penggunaan Aplikasi LOS di lingkungan perusahaan , analis kredit merasa terbantu mempermudah pelaksanaan tugas dan pekerjaannya dalam mengolah data, mengitung simulasi kredit dan merekan data dari calon nasabah. dalam penelitian ini adalah mengukur pengaruh dari Aplikasi LOS terhadap percepatan Aproval Kredit di lingkungan perusahaan dengan mengolah hasil data kuesioner dan menganalisa hasil penelitian. Tujuan pengujian ini untuk mengetahui seberapa kuat pengaruh dan besarnya konstribusi variabel bebas terhadap variabel tidak bebas yang dalam hal ini adalah Aplikasi LOS sebagai variabel bebas dan Percepatan Aproval Kredit sebagai variabel tidak bebas. Berdasarkan hasil uji regresi linear sederhana diperoleh nilai thitung sebesar 0,218 dengan tingkat signifikansi 0,066 dengan ttabel sebesar 0,435. Berarti hasil tersebut mempunyai nilai yang sangat positif dari responden. Jadi dapat diputuskan bahwa hipotesis penelitian (H1) yang menyatakan “Aplikasi LOS berpengaruh terhadap Percepatan Aproval Kredit”, diterima. Maka hipotesis H1 dapat diterima, dan hipotesis H0 ditolak.Kata kunci: Kualitas Aplikasi LOS, Percepatan Aproval Kredi
IMPLEMENTASI MODEL WATERFALL PADA SISTEM INFORMASI PENJUALAN BERBASIS WEB Sidik, Sidik; Putri, Wanda; Santoso, Rame
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (825.671 KB)

Abstract

Abstract - Muslim clothing Sales Information System is an information system that produces a variety of information that could be useful to support sales activities in NB Clothing stores Depok. Data collection system products, product processing, and sales of the products contained in NB Clothing stores still use manual way is to record each and every transaction product data product that happens to be very ineffective. Application Systems generated sales information capable of managing sales data, which includes data items, product processing purchase data in an organized manner. The realization of the development of Muslim clothing sales information system is a web-based application creation that is able to represent information system designed as a wholeKeywords: waterfall model, information system, selling
Animasi Interaktif Pembelajaran Tata Cara Shalat Untuk Paud Menggunakan Adobe Flash Cs 6.0 Wahyuni, Ani; Santoso, Rame; -UBSI, Sidik
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (1082.479 KB)

Abstract

Abstract - Worship prayer is one of worship obligatory for the Muslims who crushing stepping legally baligh and sensible healthy. So that one becomes accustomed to worship, prayer should be introduced familiarized done as early as possible. That is why the material of prayer has been awarded since the bench Playgroup (KB) and Kindergarten (TK) based general or Islam / Quran education park (TPA). This material should be packed with good and interesting for children to learning prayers be a pleasant experience for them and ultimately may be the activities they always do with awareness and focused. Based on the analysis, it seems to be one of the challenges faced by teachers. Therefore one alternative offered is to develop the design of an interactive multimedia learning prayers with the target user should the birth and kindergarten age children Al Quran (TPA). The design of this application can be used as teaching aids for teachers and run independently by the target user. This application will be designed attractive by displaying animated prayer movement and the character played by cute children accompanied by a cleric as a companion character. Dialogue also designed using language typical cheerful children while all the prayers that must be recited by the characters read so users who do not / less have the ability to read can understand the material easily.Expected future design of these applications can be the basis for making interactive multimedia applications that can facilitate the learning prayers of children at a young age absorb the material taught prayer and become fun memory so that they can be given continuouslyKeywords : Interactive animation, Learning  for Prayer. bstrak - Ibadah shalat adalah salah satu ibadah wajib bagi kaum muslimin yang telak menginjak akil baligh dan berakal sehat. Agar seseorang menjadi terbiasa melakukan ibadah ini, shalat harus diperkenalkan dibiasakan dilakukan sedini mungkin. Oleh sebab itulah materi tentang shalat telah diberikan semenjak bangku Kelompok Bermain (KB)dan Taman Kanak-Kanak (TK) umum atau berbasis islam/taman pendidikan Al Quran (TPA). Materi ini harus dikemas dengan baik dan menarik bagi anak-anak agar pembelajaran shalat menjadi pengalaman yang menyenangkan bagi mereka dan akhirnya dapat menjadi kegiatan yang selalu mereka lakukan dengan kesadaran dan istiqomah. Berdasarkan hasil analisis, hal ini rupanya menjadi salah satu tantangan yang dihadapi oleh pengajar. Oleh sebab itu salah satu alternatif yang ditawarkan adalah dengan mengembangkan rancangan sebuah multimedia interaktif pembelajaran shalat dengan target usernya adalah anak pada usia dini. Rancangan aplikasi ini dapat digunakan sebagai alat bantu ajar bagi pengajar maupun dijalankan secara mandiri oleh target user. Aplikasi ini akan dirancang menarik dengan menampilkan animasi gerakan shalat dan diperankan oleh karakter anak-anak yang lucu disertai dengan karakter seorang ustadzah sebagai pendampingnya. Dialog yang dilakukan juga dirancang menggunakan bahasa ceria khas anak-anak sementara semua doa yang harus dibaca akan dilafalkan oleh karakter sehingga user yang tidak/kurang memiliki kemampuan membaca dapat memahami materinya dengan mudah. Diharapkan rancangan aplikasi ini nantinya dapat menjadi dasar pembuatan aplikasi multimedia interaktif pembelajaran shalat yang dapat mempermudah anak-anak pada usia dini untuk menyerap materi shalat yang diajarkan dan menjadi memori yang menyenangkan sehingga mereka dapat mengingat terus menerus.Kunci : Multimedia Interaktif, Pembelajaran Shalat.
Sistem Informasi Pengelolaan Hutang Piutang Di Toko Bangunan Putri Ayu Bawen Heribertus Ary Setyadi
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.55181/speed.v11i3.602

Abstract

ABSTRACT - The increasing construction of houses, flats and apartments have a positive impact for building materials business. Building materials stores have become major suppliers in the current business property stretch. Putri Ayu is a building materials store that sells various types of building materials such as cement, wood, ceramaic, wood, iron, paint, mild steel, home appliances and other types. The system of purchase and sale is done by cash and non cash or termin as agreed. Sales transactions and inventory information as well as debt management are the main issues. The purpose of this study is to produce a system that can help process transactions in the building of Putri Ayu Bawen including the management of accounts payable and can provide information or reports or recapitulation required. System analysis used in this research started from the analysis of running system, system weakness analysis using PIECES method and information requirement analysis. In the system design created context diagram, Data Flow Diagram, input design, output design and database design. The system generated in this study was made using Visual Basic programming and Ms.Access as its data base. The developing system can process data categories, goods, suppliers and customers. Transactions contained in the system include purchase, sale, payment of debt to the supplier and payment of customer debt.  The system can also print sales report, delivery orders letters and some lists, reports and recapitulation required by the owner.Keywords : Debt, Receivable, Building Material Shop, Visual Basic
APLIKASI KASIR TOKO PERABOT RUMAH TANGGA BERBASIS ANDROID Dwi Kuncoro - Universitas Bina Sarana Informatika
SPEED - Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019
Publisher : APMMI - Asosiasi Profesi Multimedia Indonwsia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.55181/speed.v11i3.703

Abstract

ABSTRACT -  Home furnishings shop “ANYAR” is a shop selling various types and items of household furniture , home furnishing in the house that are used or used by home users , in the misdt ot the needs of the poople who are increasingly rising and wanting everything can be resholved quickly as well as increasingly rapid technological development, therefore it is necessary to build an android based chash register application to help employees and shopkeepers deal whith these problem,Android is an operating system on mobile phones that is open and based on the Linux operating system, Android can be used by anyone who wants to use it on their device,the cashier according to the large Indonesian dictionary is a holder of cash (money) or the person in charge of receving an paying money.  Keywords : home furnishings shop, Android, cashier. ABSTRAK - Toko Perabot Rumah Tangga “ANYAR” adalah toko penjualan berbagai macam jenis dan barang perbot rumah tangga. Perabotan rumah tangga di dalam rumah ialah alat – alat ataupun barang yg ada didalam sebuah rumah yg digunakan atau dipakai oleh para pengguna rumah, Ditengah kebutuhan masyarakat Indonesia yang semakin meninggi dan menginginkan segalanya dapat terselesaikan dengan cepat serta perkembangan teknologi yang semakin pesat. oleh karena itu perlu dibangun aplikasi kasir berbasis android untuk membantu karyawan dan pemilik toko perabot rumah tangga mengatasi permasalahan tersebut, Android merupakan sebuah sistem operasi pada handphone yang bersifat terbuka dan berbasis pada sistem operasi Linux. Android bisa digunakan oleh setiap orang yang ingin menggunakannya pada perangkat mereka, Kasir menurut kamus besar bahasa Indonesia adalah seorang pemegang kas (uang) atau orang yang bertugas menerima dan membayarkan uang.Kata kunci: toko perlengkapan rumah, Android, kasir.

Page 1 of 1 | Total Record : 10


Filter by Year

2019 2019


Filter By Issues
All Issue Vol 15, No 2 (2023): Speed April 2023 Vol 14, No 4 (2022): Speed Oktober 2022 Vol 14, No 3 (2022): Speed Juli 2022 Vol 14, No 2 (2022): Speed April 2022 Vol 14, No 1 (2022): Speed Januari 2022 Vol 13, No 4 (2021): Speed Oktober 2021 Vol 13, No 3 (2021): Speed Juli 2021 Vol 13, No 2 (2021): Speed April 2021 Vol 13, No 1 (2021): Speed Januari 2021 Vol 12, No 4 (2020): Speed Oktober 2020 Vol 12, No 3 (2020): Speed Juli 2020 Vol 12, No 2 (2020): Speed Mei 2020 Vol 12, No 1 (2020): Speed Januari 2020 Vol 11, No 4 (2019): Speed 2019 Vol 11, No 3 (2019): Speed 2019 Vol 11, No 2 (2019): Speed 2019 Vol 11, No 1 (2019): Speed 2019 Vol 10, No 4 (2018): Speed 2018 Vol 10, No 3 (2018): Speed 2018 Vol 10, No 2 (2018): Speed 2018 Vol 9, No 4 (2017): Speed 2017 Vol 8, No 4 (2016): Speed 2016 Vol 7, No 2 (2015): Speed 2015 Vol 5, No 3 (2013): Speed 20013 Vol 10, No 1 (2018): Speed 2018 Vol 9, No 3 (2017): Speed 2017 Vol 9, No 2 (2017): Speed 2017 Vol 9, No 1 (2017): Speed 2017 Vol 8, No 3 (2016): Speed 2016 Vol 8, No 2 (2016): Speed 2016 Vol 8, No 1 (2016): Speed 2016 Vol 7, No 4 (2015): Speed 2015 Vol 7, No 3 (2015): Speed 2015 Vol 6, No 4 (2014): Speed 2014 Vol 6, No 2 (2014): Seed 2014 Vol 6, No 1 (2014): Speed 2014 Vol 5, No 4 (2013): Speed 2013 Vol 5, No 1 (2013): Speed 2013 Vol 4, No 4 (2012): Speed 2012 Vol 4, No 3 (2012): Speed 2012 Vol 4, No 2 (2012): Speed April 2012 Vol 4, No 1 (2012): Speed Januari 2012 Vol 3, No 4 (2011): Speed Oktober 2011 Vol 3, No 3 (2011): Speed Juli 2011 Vol 2, No 4 (2010): Speed Oktober 2010 Vol 2, No 3 (2010): Speed Juli 2010 Vol 1, No 4 (2009): Speed Oktober 2009 Vol 1, No 2 (2009): Speed April 2009 Vol 7, No 1 (2015): Speed 2015 Vol 6, No 3 (2014): Seed 2014 Vol 5, No 2 (2013): Speed 2013 Vol 3, No 2 (2011): Speed April 2011 Vol 3, No 1 (2011): Speed Januari 2009 Vol 2, No 2 (2010): Speed April 2010 Vol 2, No 1 (2010): Speed Januari 2010 Vol 1, No 3 (2009): Speed Juli 2009 Vol 1, No 1 (2009): Speed Januari 2009 More Issue