cover
Contact Name
Sri Ramlah
Contact Email
sriramlah@unimugo.ac.id
Phone
+6285231195282
Journal Mail Official
hombis.unimugo@gmail.com
Editorial Address
JL. YOS SUDARSO NO 461 GOMBONG·
Location
Kab. kebumen,
Jawa tengah
INDONESIA
HOUSE OF MANAGEMENT AND BUSINESS (HOMBIS) JOURNAL
ISSN : 28300211     EISSN : 28297997     DOI : https://doi.org/10.26753/hombis.v2i1
Core Subject : Economy, Science,
Manajemen Perusahaan, Teori Organisasi, Manajemen Keuangan, Perbankan, Akuntansi, Manajemen Pemasaran,Sumber Daya Manusia, Inovasi, Kepemimpinan, Kewirausahaan, Budaya Organisasi, Pasar Modal & Bursa Efek indonesia.
Arjuna Subject : -
Articles 5 Documents
Search results for , issue "Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)" : 5 Documents clear
DAMPAK PANDEMI TERHADAP PROFITABILITAS PERUSAHAAN INDUSTRI FARMASI Ambardi aam juniawan; Adi Musharianto; Aam Aminah
House of Management and Business (HOMBIS) Journal Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)
Publisher : Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Muhammadiyah Gombong

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.26753/hombis.v1i2.850

Abstract

The purpose of this study is to analyze the differences in profitability of companies in the pharmaceutical sector before the pandemic and after the pandemic was announced by the government. This research is a descriptive and comparative study. Operationalization The variables used in this study are Gross profit margin or GPM, Net profit margin or NPM, Return on assets or ROA and Return on equity or ROE. The sampling technique used in this study was purposive sampling with a selected sample of 10 companies. With the criteria for pharmaceutical companies that have been listed on the IDX, pharmaceutical companies that publish annual financial reports for the 2019-2020 period. The data analysis technique used by the researcher is to use Descriptive Analysis, Normality Test (Shapiro Wilk) and Two-Mean Difference Test (Paired Sample T-Test). From the results of this study, it can be concluded that the profitability ratios measured by gross profit margin, net profit margin, return on assets and return on equity have no significant difference between before the pandemic and during the pandemic.Keywords : Profitability, pharmacy, pandemic
MAKNA PENDAPATAN DALAM PERSPEKTIF RISIKO OPERASIONAL PEDAGANG PADA MASA PANDEMI CORONA VIRUS DISEASE 2019 (Studi Di Pasar Tradisional Babatan Kecamatan Mantup Lamongan) Bella Mey Frastista; Anita Handayani
House of Management and Business (HOMBIS) Journal Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)
Publisher : Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Muhammadiyah Gombong

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.26753/hombis.v1i2.866

Abstract

ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk melakukan analisis tentang makna pendapatan dalam perspektif risiko operasional pedagang pada masa pandemi corona virus disease 2019 di Pasar Tradisional Babatan Kecamatan Mantup Lamongan. Metode penelitian yang digunakan adalah  model penelitian kualitatif dan metode analisis data menggunakan metode analisis data model Interaktif Miles and Huberman. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi dan wawancara. Berdasarkan hasil penelitian ini  menunjukkan bahwa pendapatan pedagang pasar tradisional babatan dalam menghadapi risiko operasional dapat menurunkan pendapatan para pedagang pasar tradisional babatan walaupun penurunannya hampir 50%, akan tetapi Bertahannya para pedagang pasar tradisional babatan dalam menghadapi risiko operasional saat adanya pandemi covid-19 di daerah mantup yang mana juga menyebabkan harga kulak an dan biaya operasional mengalami penurunan, namun mereka tetap bersikap sabar, ikhlas dan bersyukur atas perolehan pendapatan yang didapat untuk memenuhi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya, karena dalam berdagang tidak selamanya mendapatkan keuntungan yang secara maksimal. Selain bertahannya para pedagang dalam berjualan di pasar tradisional babatan dengan menghadapi risiko operasional saat adanya pandemi covid-19 di daerah mantup yang menyebabkan harga kulak an dan biaya operasional pada pendapatannya, yang mana juga menyebabkan berdampak pada kerugian pada pedagang pasar tradisional babatan, selain itu pedagang juga menganggap pendapatan yang selama diperoleh dari menjalankan usahannya adalah dari nilai tambah, keuntungan dan penghasilan. Kata kunci : Pendapatan, Pedagang Pasar Tradisional Babatan, Risiko Operasional, Corona Virus Disease 19.
ANALISIS PEMBIAYAAN BERMASALAH PADA KSPPS BMT MANDIRI SEJAHTERA JAWA TIMUR CABANG SEMBAYAT Bella Ayu Puspita Ningrum; Anita Handayani
House of Management and Business (HOMBIS) Journal Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)
Publisher : Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Muhammadiyah Gombong

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.26753/hombis.v1i2.873

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor penyebab terjadinya pembiayaan bermasalah dan penanganan pembiayaan bermasalah pada KSPPS BMT Mandiri Sejahtera Jawa Timur Cabang Sembayat. Metode penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan menggunakan pendekatan deskriptif. Sumber data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer dan data sekunder. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah dokumentasi dan wawancara. Teknik analisis data yang digunakan yaitu teknik data reduksi. Berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan dihasilkan simpulan, bahwa terjadinya pembiayaan bermasalah padaa KSPPS BMT Mandiri Sejahtera Jawa Timur Cabang Sembaya dipengaruhi oleh faktor eksternal, yakni dampak dari pandemi Covid-19 yang menyebabkan ekonomi menurun, faktor rumah tangga, dan dikarenakan adanya peninggalan dari pengurus yang lalu. Adapun enanganan pembiayaan bermasalah padaa KSPPS BMT Mandiri Sejahtera Jawa Timur Cabang Sembaya ditempuh dengan berbagai cara yakni pertama dengan melakukan konfirmasi melalui smartphone, melakukan pendekatan atau silaturrahmi ke rumah anggota, pemberian surat peringatan, pemberian keringan angsuran, melibatkan orang terdekat untuk menasehati, hingga penjualan jaminan untuk membayar sisa angsuranKata kunci : Pembiayaan Bermasalah, Pemberian Pembiayaan, Lembaga Keuangan Syariah 
PENGARUH KEPUASAN KERJA, QUALITY OF WORK LIFE, DAN KOMITMEN ORGANISASIONAL TERHADAP KINERJA KARYAWAN PADA ROSALI HOTEL & RESTAURANT DI SITUBONDO Mega Anjar Widyabakti; Bayu Wijayantini; Rusdiyanto Rusdiyanto
House of Management and Business (HOMBIS) Journal Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)
Publisher : Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Muhammadiyah Gombong

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.26753/hombis.v1i2.876

Abstract

Performance describes the results of complete and high-quality work achieved by employees when doing tasks in accordance with the dependents given to the employee. The type of research used is quantitative research and data collection techniques using questionnaires, interviews and documentation of 32 respondents. The analytical tool used in this research is multiple linear regression analysis. The test results show that job satisfaction, quality of work life, organizational commitment have a significant effect on the employee performance of Rosali Hotel & Restaurant. Then from the three independent variables, it is known that the job satisfaction variable (X1) has the most dominant effect on employee performance variables at Rosali Hotel & Restaurant compared to other independent variables used in this study. This study is only able to explain the performance of employees by 44.2%, so there are other factors outside the model under study that are able to explain employee performance.
PENYELESAIAN SENGKETA ANGKUTAN LAUT BAGI PELAKU BISNIS. Ludian Toro; Wisanggeni Bagus Anggoro; Brian Septiadi Daud
House of Management and Business (HOMBIS) Journal Vol 1, No 2 (2022): House of Management and Business (HOMBIS JOURNAL)
Publisher : Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Muhammadiyah Gombong

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.26753/hombis.v1i2.772

Abstract

This article discusses the resolution of disputes experienced by sea freight service users if they experience problems when sending their business goods. This article uses a research method in the form of a literature study by collecting related articles on dispute resolution regarding sea transportation. from the existing conclusions, it can be concluded that the conclusion step taken by a businessman in resolving sea transportation disputes with sea transportation service providers is to use non-litigation channels, but if it is felt that the solution offered is not enough, a businessman can use litigation by bringing the dispute issue to the party. authorized, a businessman must also take into account the use of insurance to secure goods to be shipped using sea freight services.

Page 1 of 1 | Total Record : 5