cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota malang,
Jawa timur
INDONESIA
Erudio: Journal of Educational Innovation
Published by Universitas Brawijaya
ISSN : 2302884X     EISSN : 25498673     DOI : -
Core Subject : Education,
Erudio merupakan Journal of Educational Innovation yang memiliki misi untuk mempublikasikan hasil-hasil penelitian, kajian-kajian dan atau inovasi yang berkualitas dalam bidang pendidikan dan pembelajaran dari segala aspek. guna mempercepat transfromasi dan implementasi ilmu dan teknologi pendidikan dan pembelajaran kepada masyarakat.
Arjuna Subject : -
Articles 2 Documents
Search results for , issue " Vol 2, No 1 (2013): ERUDIO (JOURNAL OF EDUCATIONAL INNOVATION) DESEMBER 2013" : 2 Documents clear
PENTINGNYA MENGETAHUI GAYA BELAJAR SISWA DALAM KEGIATAN PEMBELAJARAN DI KELAS Widayanti, Febi Dwi
ERUDIO (Journal of Educational Innovation) Vol 2, No 1 (2013): ERUDIO (JOURNAL OF EDUCATIONAL INNOVATION) DESEMBER 2013
Publisher : University of Brawijaya

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (24.524 KB)

Abstract

Abstrak   Gaya belajar siswa atau modalitas belajar, penting dipahami oleh guru. Setiap  siswa mempunyai kelebihan dan kekurangan, serta preferensi bagaimana sebuah informasi diproses berbeda pada setiap siswa. Mengetahui gaya belajar siswa, akan mempermudah guru untuk menyediakan lingkungan yang mendukung dan mempermudah siswa menyerap informasi secara maksimal. Ada baiknya, selain mengetahui gaya belajar siswa, guru pun harus tahu gaya belajar dirinya sendiri agar tidak salah paham menanggapi cara belajar siswa. Ide dasar untuk menemukan gaya belajar, untuk membantu mempermudah siswa ketika belajar. Setiap siswa mempunyai cara yang paling mudah untuk belajar dan untuk  menyerap informasi. Tugas guru adalah memaksimalkan gaya belajar siswa yang paling menonjol dan memperkenalkan gaya belajar lainnya agar siswa belajar secara maksimal. Ada tiga jenis gaya belajar (De Porter, 2000), yaitu: (1) gaya belajar visual; (2) gaya belajar auditorial; dan (3) gaya belajar kinestetik. Siswa dengan gaya belajar visual belajar melalui apa yang mereka lihat, siswa auditorial belajar melalui apa yang mereka dengar dan siswa kinestetik belajar lewat gerak dan sentuhan.   Kata Kunci: Gaya Belajar, Visual, Auditorial dan Kinestetik
THE RELATIONS OF FORMAL THINKING ABILITY AND INQUIRY APPROACH IN SCIENCE LEARNING Arifah Fitriyah, Lina
ERUDIO (Journal of Educational Innovation) Vol 2, No 1 (2013): ERUDIO (JOURNAL OF EDUCATIONAL INNOVATION) DESEMBER 2013
Publisher : University of Brawijaya

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (24.524 KB)

Abstract

Abstract The science learning includes on learning process and product. Improving the quality of science learning that emphasizes the learning process can be done by giving the scientific work experience to students.Thinking skills of learners to be one of life skills that are needed to address the increasingly complex problems of life in the information age. Teachers are expected to plan and implement accommodate learning thinking skills.Formal thinking skills is the ability of learners to receive intellectual stimulations in the process of science learning concepts microscopic properties. Formal thinking skills give a small role in the ability inkuri someone. The suitable approach to improve the ability of intellectual inquiry is inquiry approach. Using a inquiry approach in laboratory-based, students have many opportunities to obtain data directly, interpret data, create hypotheses, test these hypotheses and discuss them to draw a conclusion. In guided inquiry learning approach,students are also more stimulated to find their own concepts in science.The students who have already begun to enter the formal level of thinking has been able to develop their own skills to find something that can be used to solve the problems faced.   Keywords: formal thinking skills, inquiry approach

Page 1 of 1 | Total Record : 2