Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan
Vol 1, No 2 (2019): April 2019

Pengaruh Ekuitas Merek Terhadap Preferensi Rasa Kopi Starbucks

Theresia Theresia (Fakultas Ekonomi dan bisnis Universitas Tarumanagara)
Cokki Cokki (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
21 Aug 2019

Abstract

This study examines the effect of brand equity on Starbucks’ coffee taste preference. The design of this research is experiment. The sampling technique used convenience sampling. Participants are 53 undergraduate students of Faculty of Economics of Tarumanagara University in Jakarta. The treatment used is 50 mililiters Starbucks’ coffee. Data were collected using questionnaire. The analysis used PLS-SEM. The result of this study indicates that Starbucks’ coffee taste preference on blind tests are different from Starbucks’ coffee taste preference on non-blind tests and Starbucks’ brand equity has positive effect on Starbucks’ coffee taste preference.Penelitian ini meneliti pengaruh variabel ekuitas merek terhadap preferensi rasa kopi Starbucks. Desain penelitian ini adalah eksperimen. Teknik pengambilan sampel menggunakan convenience sampling. Partisipan adalah 53 mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Tarumanagara di Jakarta. Perlakuan yang digunakan adalah 50 mililiter kopi Starbucks. Teknik pengambilan data menggunakan kuesioner. Analisis yang digunakan adalah PLS-SEM. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa preferensi rasa kopi Starbucks pada blind test tidak sama dengan preferensi rasa kopi Starbucks pada non-blind test dan ekuitas merek Starbucks berpengaruh positif terhadap preferensi rasa kopi Starbucks.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

JMDK

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan e-ISSN 2657-0025 is a collection of articles created by students of Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Universitas Tarumanagara, as a requirement to achieve Bachelor of Economics degree. Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan is published ...