Abstract A Comparative Analysis of Students Attitudes and Interests in Science Subjects. Objective This research was conducted with the aim of knowing the comparison of attitudes and interests and the relationship between students attitudes and interests towards science subjects with fermented material. Methods This research uses quantitative methods with associative and comparative research types. Findings the results of the T test with a value of sig. (2-tailed) less than 0.05 and the results of the correlation test between attitudes and students interests in science subjects with fermented material obtained the results of the correlation test with the value of sig. (2-tailed) less than 0.05. Conclusion Based on the t-test there are differences in students attitudes and interests towards science subjects with fermentation material at SMPN 8 Batanghari and MTsN Batanghari 6. and MTsN 6 Batanghari.Keywords attitude, interest, fermentation, Biology, Science.Abstrak Analisis Perbandingan Sikap dan Minat Siswa pada Mata Pelajaran IPA. Tujuan Penelitian ini dilakukan dengan tujuan untuk mengetahui perbandingan sikap dan minat serta hubungan antara sikap dan minat siswa terhadap mata pelajaran IPA dengan materi fermentasi. Metode Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan jenis penelitian asosiatif dan komparatif. Temuan didapatkan hasil uji T dengan nilai sig. (2-tailed) kurang dari 0,05 dan didapatkan hasil uji korelasi antara sikap dan minat siswa pada mata pelajaran IPA dengan materi fermentasi diperoleh hasil uji korelasi dengan nilai sig.(2-tailed) kurang dari 0,05. Kesimpulan Berdasarkan uji-t terdapat perbedaan sikap dan minat siswa terhadap mata pelajaran IPA dengan materi fermentasi di SMPN 8 Batanghari dan MTsN Batanghari 6. Berdasarkan hasil uji korelasi terdapat hubungan antara sikap dan minat siswa pada mata pelajaran IPA dengan materi fermentasi di SMPN 8 Batangha ri dan MTsN 6 Batanghari.Kata kunci sikap, minat, fermentasi, Biologi, IPA. DOI http://dx.doi.org/10.23960/jpp.v11.i2.202112
Copyrights © 2021