cover
Contact Name
Dewi Rulia Br Sitepu
Contact Email
serunaibudidaya@gmail.com
Phone
+6281370463131
Journal Mail Official
serunaibudidaya@gmail.com
Editorial Address
Jalan Gaharu no. 147 Kelurahan Jati Makmur Kecamatan Binjai Utara
Location
Kota binjai,
Sumatera utara
INDONESIA
Jurnal Serunai Bahasa Inggris
ISSN : 20899475     EISSN : 2621010X     DOI : 10.37755
Core Subject : Education,
Journal Serunai Bahasa Inggris (JSBI)merupakan media informasi yang diterbitkan secara berkala dua kali dalam satu tahun yaitu bulan Februari dan Agustus. penerbitan journal ini sebagai sarana untuk menampung artikel-artikel ilmiah yang berasal dari hasil penelitian, kajian-kajian ini atau makalah ilmiah dari para peneliti maupun dosen yang sudah dipilih pada bidang linguistik dan pendidikan bahasa inggris. artikel ilmiah yang dikirim pada redaksi harus merupakan naskah asli dan tidak pernah dipublikasi ditempat lain. artikel ilmiah dalam setiap penerbitan merupakan tanggung jawab penulis.
Arjuna Subject : Umum - Umum
Articles 5 Documents
Search results for , issue "Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris" : 5 Documents clear
Kontekstual Code Switching Dalam Seminar Proposal Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Rakhmat wahyudin sagala; Tri Indah Rezeki
Jurnal Serunai Bahasa Inggris Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris
Publisher : STKIP Budidaya Binjai

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (384.114 KB) | DOI: 10.37755/jsbi.v10i2.10

Abstract

Studi ini bertujuan untuk mengetahui fenomena kontekstual code switching yang terjadi didalam proses seminar proposal Program Studi Bahasa Inggris Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) Budidaya Binjai. Adapun ruang lingkupnya adalah; (1) jenis kontekstual code switching yang digunakan oleh dosen dan mahasiswa bahasa Inggris (2) faktor penentu kontekstual code switching yang dilakukan dosen dan mahasiswa didalam proses seminar proposal Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris STKIP Budidaya Binjai. Penelitian ini mengambil data dari tuturan dosen dan mahasiswa selama proses seminar proposal Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris dan data diperoleh melalui observasi, wawancara, rekaman dan catatan lapangan. Dari hasil temuan dapat disimpulkan bahwa code switching terjadi dalam tuturan selama proses seminar proposal Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris STKIP Budidaya Binjai. Jenis kontekstual code switching yang terdapat dalam tuturan berdasarkan teori Hudson (1996) yaitu Situational code switching dan Metaphorical code switching. Dari temuan diperolah bahasa yang digunakan selama proses seminar proposal adalah bahasa Indonesia dan bahasa Inggris. Dari hasil penelitian juga disimpulkan bahwa faktor penentu dosen dan mahasiswa melakukan code switching adalah karena perubahan situasi tutur, kehadiran orang ketiga dan peralihan pokok pembicaraan. Kata Kunci: Code Switching, Kontekstual Code Switching, Faktor Penentu Code Switching 
THE ANALYSIS OF ADVERB SELECTION IN ENGLISH APPLICATION LETTER FOR BUSINESS CORRESPONDENCE Surya Kelana Putra
Jurnal Serunai Bahasa Inggris Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris
Publisher : STKIP Budidaya Binjai

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (365.792 KB) | DOI: 10.37755/jsbi.v10i2.44

Abstract

Dunia bisnis adalah dunia yang sangat berkembang dalam kehidupan manusia saat ini. Perkembangan yang pesat inilah yang membuat manusia memiliki lapangan pekerjaan yang cukup beragam. Dan salah satu surat yang sangat penting dan memiliki hubungan yang sangat erat dengan dunia bisnis adalah surat lamaran pekerjaan. Surat ini merupakan langkah awal untuk membuat pertemuan antara satu instansi yang berperan sebagai targetdengan pihak pelamar yang berperan sebagai penulis surat yang akan berujung pada sebuah kesepakatan hubungan kerja. Adapun dalam penulisan surat ini tentu meliputi penggunaan dan pemilihan adverb atau kata keterangan yang penggunaannya dipengaruhi oleh konteks situasi.
The Effect Of Applying Somatic Auditory Visual (SAVI) Approach On Students’ Speaking Achievement In Oral Descriptive Text Of 2018/2019 Eleventh Year Students’ Of SMA Yayasan Pendidikan Harapan Bangsa Kabupaten Langkat Ummi Umara -
Jurnal Serunai Bahasa Inggris Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris
Publisher : STKIP Budidaya Binjai

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (608.118 KB) | DOI: 10.37755/jsbi.v10i2.83

Abstract

ABSTRACT This study is conducted as an attempt to find out the effect of applying SAVI approach on Students’ speaking Achievement in oral descriptive text. This study used the experimental design. The population of this study is the students of SMA Yayasan Pendidikan Harapan Bangsa . The sample of this study was the 2018/2019eleventh grade students of SMA Yayasan Pendidikan Harapan Bangsa . This study is conducted with two randomized groups namely experimental group and control group. The control group is taught by conventional method while experimental group is taught by applying SAVI Approach. The instrument used in this study was an oral test. To obtain the reliability of the test, the researcher used t-test formula.. The data were analyzed by using t-test. The calculation shows that t-observed (2.50) is higher than t-table (1.666) at the level of significance (α) 0.05 with the degree of freedom (df) 74. Therefore, null hypothesis (Ho) is rejected and alternative hypothesis (Ha) is accepted. It means that SAVI approach significantly affect the students’ speaking achievement in oral descriptive text.
THE EFFECT OF WORD CHAIN GAME ON STUDENTS VOCABULARY MASTERY OF THE TENTH YEAR STUDENTS OF SMK SWASTA ABDI NEGARA BINJAI IN ACADEMIC YEAR 2018/2019 Eka Ramadanta Sitepu
Jurnal Serunai Bahasa Inggris Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris
Publisher : STKIP Budidaya Binjai

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (342.175 KB) | DOI: 10.37755/jsbi.v10i2.85

Abstract

The objective of this research was to get empirical evidence about the effect of word chain game on Student’s Vocabulary Mastery and to identify the students’ achievement in learning vocabulary through word chain game. This research used quantitative method. The sample of this research was the first grade of SMK Swasta Abdi Negara Binjai at academic year 2018/2019. With the total number 25 students from each class. The research conducted experiment in two different classes with word chain game was employed in an experimental class and other technique was employed in a controlled class. The data were collected through the achievement of pre-test and post-test from two classes. The result showed that teaching vocabularies by using word chain game was more effective than using conventional method. word chain game has served a positive influence. So, it can be concluded that word chain game has positive effect to the first grade students of SMK Swasta Abdi Negara Binjai in teaching vocabulary.
The Effect of De Bono Model on Students’ Achievement in Writing Descriptive Text of 2018/2019 Eleventh Year Students of SMA Yayasan Pendidikan Harapan Bangsa Kuala Kabupaten Langkat Conny Conny; Aginta Endingna Sembiring
Jurnal Serunai Bahasa Inggris Vol 10, No 2 (2018): Jurnal Serunai Bahasa Inggris
Publisher : STKIP Budidaya Binjai

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (758.45 KB) | DOI: 10.37755/jsbi.v10i2.86

Abstract

The study is concerning with experimental study which discussed the effect of de Bono model students writing descriptive text. It took place at SMA yayasan pendidikan harapan bangsa kuala kabupaten langkat. The subjects were the eleventh year students with the population of 72 students. 72 students were chosen as the sample and group into experimental and control group. Each group consisted of 36 students. The experimental group was taught with de bono model while the control one was taught without De bono model. A writing test was used to collect the data on the students’ writing achievement. The data collected were analyzed by using t-test. The result of the data analysis showed that the t-observed was 7,24. It was higher that the value of t-table (tt) is 1,66 for 5% and 2,38 for 1%. This meant that the alternative hypothesis (Ha) was accepted. It can be concluded that there is effect of De Bono model on students writing descriptive text of 2018/2019 eleventh year students of SMA yayasan pendidikan harapan bangsa kuala kabupaten langkat.Keyword: Writing, Descriptive text, De Bono model, Six thinking hats

Page 1 of 1 | Total Record : 5