cover
Contact Name
Yogi Widya Saka Warsaa
Contact Email
jeskovsia@asia.ac.id
Phone
+62581222505059
Journal Mail Official
jeskovsia@asia.ac.id
Editorial Address
Jl. Soekarno Hatta, Rembuksari 1A, Kota Malang, Jawa Timur, Indonesia. Faximile: (62 341) 434 5225
Location
Kota malang,
Jawa timur
INDONESIA
Jeskovsia
ISSN : 25808753     EISSN : 25974300     DOI : 10.32815/jeskovsia
Core Subject : Art,
Strictly for the division of the scientific realm Visual Communication Design is divided into three important areas such as graphic design, advertising and multimedia, but it does not rule out the possibility of openness to relations or linkages from the point of view of science or other disciplines. The flexibility of the approach with multidisciplinary studies including economics, politics, culture, law becomes a new foothold in the development of research and scientific activities. Cooperation and the role of various parties foster a diversity of scientific methodologies such as scientists, researchers, designers, engineers, students, and others who are part of the community.
Articles 5 Documents
Search results for , issue "Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2" : 5 Documents clear
Teknik Membuat Komik Strip Digital Dwiki Setya Prayoga
Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2
Publisher : Lembaga Penelitian Pengembangan dan Pengabdian Kepada Masyarakat STMIK Asia Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (431.048 KB) | DOI: 10.32815/jeskovsia.v4i2.526

Abstract

Bercerita adalah kegiatan yang ringan tanpa disadari. Cerita merupakan kegiatan pada kehidupan sehari-hari. Dengan bercerita dapat membangun dan memperbaiki komunikasi misalnya komunikasi dalam berkeluarga, berteman dan berpasangan. Komik strip dapat memadukan gambar dan dialog. Komik strip dapat mengekspresikan dan mengungkapkan penggambaran sifat dan karakter. Karakter pada komik memerankan cerita dalam urutan tertentu untuk menyampaika pesan atau informasi. Ada beberapa tahapan teknik membuat komik strip yaitu, menentukan cerita, menentukan format, menciptakan karakter, menyusun gambar dan cerita dan menentukan alur cerita. Dalam menyusun komik strip yang diperlukan yaitu pencarian ide, membuat premis, alur cerita dan plot twist. Media komik strip dapat memberikan dampak positif pada setiap orang. Media komik strip sebagai media ekspresi dalam bentuk gambar dan teks. Selain itu manfaat dari media komik strip berpengaruh terhadap hasil belajar dengan mencari ide, menciptakan karakter, menentukan warna, membuat premis dan menentukan format alur cerita.
Perancangan Film Dokumenter Motif Tenun Khas Jepara sebagai Media Edukasi Saifur Rauf; Handry Rochmad Dwi Happy
Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2
Publisher : Lembaga Penelitian Pengembangan dan Pengabdian Kepada Masyarakat STMIK Asia Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (448.161 KB) | DOI: 10.32815/jeskovsia.v4i2.626

Abstract

The purpose of this study was to design a documentary video of Jepara's weaving motif as an educational media, while reminding the government would be important to maintain local cultural heritage. Methodology in this study was observations carried out at Kartini and Omah Petrok homes in Jepara with a length of observation 2 semesters, interviews made to get data directly from sources, and literature studies obtained from the results of reading books and journal articles that have relationships with theory and the object of basic studies in the study. The results of this study documentaries that have been made and in screening have been going well. From the delivery of the audience understood the contents of the documentary and so tofu Kalua Jepara weaving still had no own typical motives. Based on the overall questionnaire showed very good results. Therefore the manufacture of documentaries in Jepara weaving motifs can be accepted among teenagers and adults aged 15-45 years.
Perancangan Logo Dan Media Promosi Le Jaune Patisserie Sultan Arif Rahmadianto
Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2
Publisher : Lembaga Penelitian Pengembangan dan Pengabdian Kepada Masyarakat STMIK Asia Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (638.177 KB) | DOI: 10.32815/jeskovsia.v4i2.524

Abstract

Semakin berkembangnya teknologi digital, industri makanan dan minuman juga semakin berkembang di Indonesia. Teknologi dapat dijadikan sebagai media penjualan dan promosi yang mempermudah usaha-usaha kecil yang ingin memperkenalkan usahanya kepada calon konsumen. Perkembangan ini juga berarti semakin meningkatnya persaingan antar produk yang satu dengan yang lain. Le Jaune Patisserie merupakan salah satu industri makanan minuman yang menjual produk dessert yang cukup unik, tetapi UMKM ini masih kurang dikenali oleh masyarakat kota Malang karena kurangnya promosi yang dilakukan. Oleh karena itu, dibutuhkannya sesuatu yang dapat menarik minat konsumen. Perancangan ini dilakukan dengan metode kualitatif. Hasil dari perancangan ini adalah membuat logo, buku CIS yang berguna sebagai panduan dalam mengaplikasikan logo dan elemen visual lainnya untuk menjaga konsistensi brand. Selain itu juga dirancang media promosi digital berupa feeds Instagram dan box packaging yang berguna untuk melindungi produk dan sebagai media promosi secara tidak langsung.
Perancangan Destination Branding Desa Sumbergondo Mahendra Wibawa
Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2
Publisher : Lembaga Penelitian Pengembangan dan Pengabdian Kepada Masyarakat STMIK Asia Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (705.031 KB) | DOI: 10.32815/jeskovsia.v4i2.525

Abstract

Desa Sumbergondo merupakan desa terbesar kedua penghasil apel di kota Batu dan merupakan desa yang subur dengan potensi menghasilkan berbagai macam hasil alam serta penghasil udara bersih. Keadaan ekonomi dari masyarakat dimana 90% warganya merupakan petani sehingga penghasilan utama hanya diperoleh dari hasil alam, Desa Sumbergondo sendiri memiliki sistem pengolahan sampah ramah lingkungan dimana hasil pengolahannya tidak akan menimbulkan sampah atau polusi baru, dari sinilah yang melatar belakangi pembuatan destination branding dari desa Sumbergondo. Metode yang digunakan dalam perancangan ini adalah metode design thinking dengan menggunakan data yang didapatkan melalui observasi lapangan serta melakukan penggalian potensi sebelum dilakukannya perancangan identitas hingga media promosi. Hasil perancangan ini berupa prototype destination branding.
Perjalanan Dan Perkembangan Videography Dari Ilmu Hingga Menjadi Sebuah Profesi Nicholaus Wayong Kabelen
Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia Vol 4 No 2 (2020): Jeskovsia 4.2
Publisher : Lembaga Penelitian Pengembangan dan Pengabdian Kepada Masyarakat STMIK Asia Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (490.961 KB) | DOI: 10.32815/jeskovsia.v4i2.600

Abstract

Bob Kiger explained that videography is the activity of making video shows in pre-production, production and post-production the same as films. The location of the difference between film and videography technically lies in the tools used and the analysis bias of the media, the number of crew involved and the budget used during pre-production, production and post-production. Audio-visual media is one of the media that can be used in listening learning. This media can increase students' interest in learning because students can listen and see pictures. According to Sukiman (2012: 187-188), learning video media is a set of components or media that is able to display images at the same time. Print media at this time internet media is starting to dominate, easy access to data via mobile phones causes electrical media and print media to be new breakthroughs with media that previously could be enjoyed only by subscribing or watching television can now be opened on mobile phones or gadgets. Video makers also often create new types of videos according to creative thinking and experimentation with one type of video combined with other types of videos so that it becomes a new genre so that viewers are more interested and continue to watch the video shows that are presented. It is so easy to access that video makers are competing to create new things to be displayed in online media publications such as You Tube media. Video has the ability to provide information and describe an event quickly and directly and can also teach skills such as vlog videos that are popular today such as video-based social media You Tube, videos can also increase and develop time and can influence attitudes such as some viral videos, corruption documentary.

Page 1 of 1 | Total Record : 5