cover
Contact Name
Fuad Zaini
Contact Email
fuadzaini06@gmail.com
Phone
+6282360501584
Journal Mail Official
fuadzaini06@gmail.com
Editorial Address
Jl. Seser Komplek Citra Mulia Residence Blok D. 14 Medan – 20229
Location
Kota medan,
Sumatera utara
INDONESIA
ALACRITY : Journal Of Education
ISSN : -     EISSN : 27754138     DOI : https://doi.org/10.52121/alacrity.v1i3
Core Subject : Education,
ALACRITY : Journal Of Education is an interdisciplinary publication of original research and writings on education that publishes articles in journal form to an international audience of educational researchers. This journal aims to provide a forum for scientific understanding of the fields of education, social and management and play an important role in promoting the accumulation of knowledge, values, and skills that are transmitted from one generation to another; and to make the methods and content of evaluation and research in education available to teachers, administrators, students, faculty and research workers. This journal covers a wide range of topics,Learning, including, social, curriculum, management science, educational philosophy and educational approaches.
Arjuna Subject : Umum - Umum
Articles 13 Documents
Search results for , issue "Volume 2 Issue 1 Februari 2022" : 13 Documents clear
Implementasi Manajemen Mutu Pendidikan Di SMKS Galang Insan Mandiri Anda Kelana
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.51

Abstract

The results of the research on the management of improving the quality of schools/madrasahs conducted at SMKS Galang Insan Mandiri are expected to open insights and find new guidelines for schools in Binjai City in particular and North Sumatra Province in general in an effort to improve the quality of schools/madrasahs through the following steps: -step management; planning, implementation and evaluation based on the quality of national education standards. The existence of public schools, both owned by the government and under the auspices of a foundation that has certain characteristics, is certainly needed by all parties. Maintaining and even improving the quality of schools/madrasahs that have been achieved so far requires careful management handling by making efforts to plan, implement and evaluate continuous, consistent, integrated and comprehensive quality improvement while still being guided by the vision, mission and goals of the school/madrasah that have been established. formulated. All steps of planning, implementation, and evaluation in the three national education standards; content standards, process standards and CAR standards produced in this study are strategic steps to improve the quality of schools/madrasahs. Improving the quality of schools/madrasahs should be carried out in a sustainable manner while prioritizing long-term interests. Schools / Madrasas that have high quality competitiveness can produce quality, competitive and efficient educational outputs.
Konsepsi Mutu Pada Lembaga Pendidikan Azwardi Azwardi
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.52

Abstract

Memasuki era Globalisasi saat ini menjadikan manajeman mutu sebagai kebutuhan dalam mengelola lembaga–lembaga pendidikan hingga era persaingan jaminan mutu. Masyarakat, pemerintah, dan pengguna jasa pendidikan sangat membutuhkan lembaga pendidikan yang bermutu. Pada penelitian ini menggunakan pendekatan pustaka (Library Research). Dalam jenis penelitian kepustakaan penulis memfokuskan pengumpulan informasi terhadap konsep mutu dan mutu pada lembaga pendidikan yang seluruh datanya diperoleh bersumber dari buku–buku, jurnal, serta dokumen dan berbagai sumber informasi yang sesuai dengan masalah yang akan diamati. Hasilnya Konsep mutu pada lembaga pendidikan terbagi menjadi 2 skala. Yakni dalam skala nasional apabila sebuah lembaga pendidikan memenuhi standar nasional pendidikan, sedangkan dalam skala global sebuah lembaga pendidikan dapat dikatakan bermutu apabila memenuhi konsep Total Quality Management (TQM) In Education.
Konsepsi Manajemen, Manajemen Mutu Dan Manajemen Mutu Pendidikan Wahida Raihan Nasution
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.53

Abstract

Konsep mutu (kualitas) telah menjadi suatu kenyataan dan fenomena dalam seluruh aspek dan dinamika masyarakat global memasauki persaingan pasar bebas sekarang ini. Jika sebelumnya kualitas produk dan jasa hanya menjadi target dari dunia bisnis dan industri yang bergantung pada kepuasan pelanggan atau konsumen, maka kini dunia pendidikan mulai tertantang untuk menerapkan hal yang sama dalam menghasilkan kualitas lulusan yang mampu menjawab kebutuhan pasar kerja. Artinya, kualitas layanan baik dalam bentuk sarana prasarana, birokrasi, kurikulum, kecakapan tenaga pengajar, kompetensi pimpinan dan karyawan sekolah, budaya serta linkungan sekolah yang mendukung akan memungkinkan suatu lembaga pendidikan dipercaya dan menjadi pilihan masyarakat.
Analisis Lingkungan Internal Maya Sari Dewi
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.54

Abstract

Lembaga pendidikan yang bermutu atau berkualitas pasti selalu menganalisis situasi atau keadaan baik diluar atau didalam lembaga itu sendiri. Oleh karena itu kemampuan suatu lembaga untuk menganalisis lingkungan (internal dan eksternal) akan berpengaruh terhadap eksistensi atau kemajuan suatu lembaga pendidikan. Banyak hal yang harus dianalisa, salah satunya lingkungan internal lembaga pendidikan. Lingkungan internal biasanya ada didalam organisasi. Sehingga sangat penting untuk menganalisis lingkungan internal lembaga pendidikan. Dengan demikian lembaga akan mengetahui apa saja yang menjadi kekuatan dan kelemahan. Sehingga lembaga pendidikan dapat merumuskan rencana (action plan) yang tepat.
Pengambilan Keputusan Dan Kebijakan Peningkatan Mutu Pendidikan Di SMP Negeri 15 Islam Terpadu Binjai Muslim Muslim
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.55

Abstract

Quality education basically produces quality human resources as well. The quality of education is determined by various elements, namely school, community, and family involvement. In making a quality school, it is necessary to have a quality policy in schools. Quality policy in schools is an official and written policy of a school where school members are committed to realizing the policy. In making decisions and policies on the quality of education at SMP Negeri 15 Islam Terpadu Binjai, the principal together with the teachers develop and improve the quality of the school by conducting deliberation to formulate the vision, mission and goals of the school to be achieved. Then a better policy is made that serves as a guide for the direction of long-term school policies in terms of continuous quality improvement. Thus, in decision making and policies at SMP Negeri 15 Islam Terpadu Binjai, there is a process in improving the quality of education in order to achieve school education goals as expected.
Mutu Pendidikan Pesantren Fauzi Ridwan
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.56

Abstract

Umat Muslim di Indonesia merupakan Penduduk Mayoritas dan yang terbanyak keberadaannya di Dunia Dari segi perspektif Islam, Menuntut ilmu adalah suatu kewajiban yang harus dilakukan oleh Setiap Muslim, oleh karena itu hal ini berkaitan erat dengan Pendidikan terutama Pendidikan Islam. Pendidikan Islam yang bermutu adalah suatu keharusan yang harus kita Ciptakan di Era Globalisasi demi terciptanya Masyarakat Islam yang berkualitas dan di terima di Masyarakat dan Dunia Kerja. Dalam Pendidikan Islam Sendiri menjelaskan tentang pentingnya menuntut Ilmu dalam lima Surat Pertama Al Baqarah, Ini tentunya selaras dengn tujuan Pendidikan Nasional untuk membentuk Insan yang seutuhnya dan membentuk manusia yang berkualitas, dalam Islam sendiri pandangan ini disebut dengan Insan Kamil. Pendidikan Islam terutama Pendidikan Pesantren telah lama memualai Perjalanan pendidiknnya di Indonesia,Mulai dari Sebelum Kemerdekaan Smpai Saat ini, Sistem Pendidik Pesantren juga merupakan Pendidikan Islam tertua yang ada di Indonesia. Pendidikan Pesantren lebih mengajarkan tentang Agama dan Tauhid serta kepemimpinan Nabi Sebagai Sauri Teladan. Dalam Perjalanannya Sistem Pendidikan di Pesantren mengalami kendala dalam peningkatan kualitasnya, Kualitas Lulusan hingga kendala Penyedian Sarana dan Prasarana dan Tata Kelola yang baik dan bermutu.
Supervisi Akademik Kepala Sekolah Dan Pengaruhnya Terhadap Mutu Pendidikan Rica Widiastuty
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.57

Abstract

The quality of education is a topic of discussion in an education management. The quality of education is an effort that must be done well in order to have quality and relevant educational values ??through the supervision of academic leadership (principals). Academic supervision of leadership has a positive impact on improving the quality of education, in this case empowering educational leadership can improve functional abilities so that school principals can serve according to the authority and responsibility that are able to regulate all school activities so that they can run well and function optimally.
Probelamatika Kepala Sekolah Dalam Supervisi Konseling Peni Okto Randi, Neviyarni S, Riska Ahmad
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.70

Abstract

Kepala Sekolah adalah pimpinan tertinggi di sekolah. Pola kepemimpinananya akan sangat berpengaruh bahkan sangat menentukan kemajuan sekolah. Oleh karena itu dalam pendidikan modern kepemimpinan kepala sekolah merupakan jabatan strategis dalam mencapai tujuan pendidikan. Keberhasilan penyelenggaraan bimbingan dan konseling di sekolah tidak lepas dari peran berbagai pihak di sekolah. Selain guru pembimbing atau konselor sebagai pelaksana utama penyelenggaraan bimbingan dan konseling di sekolah, diperlukan juga keterlibatan kepala sekolah, guru mata pelajaran, dan wali kelas
Analisis Gaya Kepemimpinan Demokratis di UMKM Belia House Kab. Langkat Nanda Ayu Setiawati, Fadhilah Syam Nst, Elvi Mailani, Dian Armanto
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.71

Abstract

Leadership style talks about how a leader applies his leadership. While the value of leadership is a principle held by leaders in the application of leadership. The democratic leadership style makes human resources a core and main component in the organization. All human resources in the organization will have value and are valuable if they have the competence, willingness, mind, and interest and have attention and have different views with other people in the organization. In this study, it aims to see an interesting phenomenon to study that the democratic leadership style is able to develop and advance the development of Belia House. This study will use a descriptive qualitative approach. The author does this because there are several things that require direct investigation of the informant. According to Jane Richie, qualitative research is an attempt to present the social world and its perspective in the world, in terms of concepts, behaviors, and issues, about the human being studied. The democratic leadership style places more emphasis on high support in decision-making and policy with little direction. A good leadership factor will be the control of problem solving in an organization. Democratic leadership in MSME Belia House can encourage employee performance and motivate them to excel by listening to input from all parties, both leaders and subordinates.
Pengembangan Kurikulum Dan Karakter Belajar Siswa Ahmad Asdi, Rifma, Syahril
ALACRITY : Journal of Education Volume 2 Issue 1 Februari 2022
Publisher : LPPPI Publishing

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52121/alacrity.v2i1.75

Abstract

Makalah ini membahas bagaimana aplikasi pendidikan karakter online dapat diterapkan oleh praktisi pendidikan di lingkungan sekolah untuk memenuhi persyaratan kurikulum dan meningkatkan kesempatan belajar pendidikan kewarganegaraan. Lima aspek kerangka fokus pada bagaimana aplikasi praktis dapat digunakan oleh guru untuk memungkinkan pengembangan kekuatan karakter individu. Secara khusus, referensi dibuat tentang bagaimana teknologi memainkan peran yang meningkat dalam memungkinkan siswa dan guru untuk mengakses kesempatan belajar. Makalah ini menyarankan aplikasi praktis untuk memungkinkan integrasi teknologi ke dalam pembelajaran pribadi dan sosial. Hal ini sejalan dengan Tujuan Pembangunan Berkelanjutan 4 Perserikatan Bangsa-Bangsa, (SDG4), yang menyoroti pengembangan dan pembelajaran sosial-emosional sebagai bidang pendidikan yang penting. Makalah ini menunjukkan cara untuk meningkatkan identitas dan pembelajaran seumur hidup.

Page 1 of 2 | Total Record : 13