cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota gunungsitoli,
Sumatera utara
INDONESIA
DIDAKTIK
ISSN : -     EISSN : -     DOI : -
Arjuna Subject : -
Articles 17 Documents
PENERAPAN PENDEKATAN KETERAMPILAN PROSES DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA SMP NEGERI 1 TUHEMBERUA TAHUN PELAJARAN 2010/2011 Harefa, Amin Otoni
DIDAKTIK Vol 4, No 2 (2010): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract. Approach basic on skill process is knowledge guidance of intellectual skill development, physical and social that sourced from basic ability which is its principle of the skills had at students’ selfTarget of research (1). Depicting of is quality of study of mathematics through applying approach skill process, (2). Depicting result of learning student through approach skill process,(3). Proving by signifikan the quality of study of good mathematics by applying approach skill process, (4). Proving by signifikan mean result of learning good mathematics by applying approach skill process. Key Words:  Approach on skill process, Learn result.
SIKAP INTERAKSI SOSIAL DAN INDIVIDU DALAM KEHIDUPAN SEHARI-HARI Wahyuningsih, Sri
DIDAKTIK Vol 1, No 1 (2011): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (12.753 KB)

Abstract

Abstract. The social interaction will happen when two people meet. At the time they may greet each other, hand shake, talk to each other or even fight. Such activities are kind of social interaction. Everyone has their own uniqueness and characteristic, there is no people precisely same.Key Words:  Social interaction, Human uniqueness.
TEACHING VOCABULARY COMMUNICATIVELY Laoli, Adieli
DIDAKTIK Vol 1, No 2 (2007): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract:  Kemampuan siswa menggunakan bahasa Inggris dalam berkomunikasi ditentukan oleh penguasaan kosakata.  Penguasa-an kosakata tidak dapat dipisahkan proses pembelajaran yang di-lakukan dalam kelas.  Pengajaran kosakata memerlukan pertim-bangan yang serius dari guru bahasa Inggris.  Kompetensi guru bahasa Inggris dalam memilih strategi, teknik, dan materi pembe-lajaran berkontribusi pada kesungguhan siswa belajar bahasa Ing-gris. Mengajarkan kosakata akan berhasil guna apabila guru menggunakan teknik yang tepat dan pemilihan materi pembela-jaran.Key word: strategi, komunikasi, konteks
PENGELOLAAN SAMPAH Waruwu, Henoki
DIDAKTIK Vol 1, No 2 (2007): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract: Sampah perlu ditangai serius  karena tidak pernah tidak ada sepanjang manusia beraktivitas. Sampah berdampak positif dan negatif dalam kehidupan manusia. Dampak positifnya dapat dijadikan sumber pupuk, lapangan kerja bagi pemulung, dan alternative sumber sumber energi. Dampak negatifnya adalah menyebabkan kerusakan ekologis, penyebaran penyakit, banjir, dan sebagainya. Sampah dapat dikelola dengan cara kerja sama semua pihak, seperti pemerintah, masyarakat, dan lembaga-lembaga lain. Sampah dapat dikurangi dengan kegiatan seperti dumpling, sanitary, grinding, composting, incineration, pirolisis, reduce, re-use, recycle, dan replace.Kata kunci: pengelolaan sampah
MEMILIH USAHA KECIL DAN PENGEMBANGANNYA Wahyuningsih, Sri
DIDAKTIK Vol 3, No 2 (2009): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract:Tulisan ini berusaha menjelaskan kiat memilih usaha kecil dan strategi pengembangannya.Kata Kunci: usaha kecil dan pengembangan
THE EFFECT OF INTERACTIVE STRATEGIES ON THE STUDENTS’ ENGLISH READING COMPREHENSION AT SMA NEGERI 2 GUNUNGSITOLI Laoli, Adieli
DIDAKTIK Vol 3, No 1 (2009): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan hasil belajar siswa antara kelompok eksperimen dan kelompok kontrol dalam memahami isi bacaan. Sampel diambil dengan teknik purposive sampling, dan data penelitian diperoleh melalui instrumen tes hasil belajar. Kemudian data-data tersebut diolah dengan menggunakan uji t. Berdasarkan temuan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa terdapat perbedaan hasil belajar siswa kelompok eksperimen yang menggunakan strategi interaktif dalam memahami isi bacaan dengan kelompok kontrol yang menggunakan strategi konfensional. Implikasi hasil temuan penelitian ini adalah bahwa strategi interaktif dapat dipergunakan sebagai salah satu alternatif untuk meminimalisasi masalah pengajaran membaca pemahaman di sekolah.Key words: strategi interaktif, top down, bottom up, skemata
PENILAIAN DAN HASIL BELAJAR Harefa, Amin Otoni
DIDAKTIK Vol 3, No 1 (2009): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstrak: Evaluation that is including measurement, and assessment. Evaluation is process or activity to assess something. To be able to determine value of something that  assessing by measurement, and form of measurement is examination, and this examination in education recognized with term of test. Outcomes of learning is ability of student in fulfilling the step attainment of experience learn in one based competence. Learning outcomes of student based on indicator.Kata kunci: evaluation, learning outcomes.
PENGARUH PENGGUNAAN MULTIMEDIA PEMBELAJARAN TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA Waruwu, Henoki
DIDAKTIK Vol 2, No 1 (2008): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstcact: This research has purpose to know the effect of medias using toward students learning outcomes in genetics topic. These media consist of conventional, overhead projector, computer based media. This research suggest three conclusions: (1) overhead projector media using in instructional had increased students learning outcomes rather than conventional media, (2) computer based media using in instructional had increased students learning outcomes rather than both of conventional and overhead projector media.Kata kunci : Multimedia pembelajaran, hasil belajar genetika
PENERAPAN KEBIJAKAN MANAJEMEN KESELAMATAN KERJA DI DALAM PERUSAHAAN Wahyuningsih, Sri
DIDAKTIK Vol 3, No 1 (2009): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract: This article study  about factors causing the accident of activity, affect to company in the event of accident of activity, and also how effort able to be conducted by company to prevent of the accident of activity.Kata Kunci : management, work safety, company
THE ANALYSIS OF THE STUDENTS’ ENGLISH LEARNING STRATEGIES AT THE THIRD GRADE OF SMA NEGERI 3 GUNUNGSITOLI Laoli, Adieli
DIDAKTIK Vol 4, No 2 (2010): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract. English Learning Strategies merupakan alat yang digunakan oleh siswa untuk menolongnya dalam memiliki keterampilan berbahasa Inggris. English Learning Strategies terdiri dari cognitive strategy, metacognitive strategy and social strategy. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui apa saja English Learning Strategis yang dilakukan oleh siswa kelas III SMA Negeri 3 Gunungsitoli tahun 2009/2010. Key words:  Learning strategies cognitive strategy, metacognitive strategy, social strategy.

Page 1 of 2 | Total Record : 17