cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota gunungsitoli,
Sumatera utara
INDONESIA
DIDAKTIK
ISSN : -     EISSN : -     DOI : -
Arjuna Subject : -
Articles 2 Documents
Search results for , issue " Vol 1, No 1 (2012): DIDAKTIK" : 2 Documents clear
STUDI TENTANG APLIKASI KURIKULUM TINGKAT SATUAN PENDIDIKAN (KTSP) PADA BIDANG STUDI MATEMATIKA SMK NEGERI 1 GUNUNGSITOLI BARAT TAHUN PELAJARAN 2011/2012 Harefa, Amin Otoni
DIDAKTIK Vol 1, No 1 (2012): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

abstract. The purpose of the study : 1). To find educational applications Unit Level Curriculum(SBC) in mathematics  2). To determine the constraints encountered in the application of the Education Unit Level Curriculum (SBC) specifically mathematics . This research was conducted at SMK Negeri 1 Gunungsitoli Baratin 2011/2012 . Subjects were Principal , Subject Teacher , Student and School Committee . The research method is qualitative research . Key instruments : research and survey instrumentation tape recorder , sheet interviews , open questionnaires , observation sheets . The findings of the study : 1). Application of SBC mathematics does not meet the standards set by the government , 2). the constraints faced; a.Gedung schools that are not yet available ; b.Ketersediaan learning resources are very less ; c.Fasilitas and supporting infrastructure of education is very less ; d.Intake of students is very less ; e.Minat and student motivation is low ; f.Partisipasi community in supporting education is lacking . Key Words: Aplication, KTSP, Mathematics, SMK
INCREASING THE STUDENTS’ ABILITY IN READING COMPREHENSION BY USING IMITATION RESPONSE FEEDBACK METHOD AT THE EIGHTH CLASS OF SMP NEGERI 1 HILISERANGKAI IN 2012/2013 Laoli, Adieli
DIDAKTIK Vol 1, No 1 (2012): DIDAKTIK
Publisher : IKIP Gunungsitoli

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (0.264 KB)

Abstract

Abstract. Keterampilan membaca adalah suatu kemampuan seseorang dalam memperoleh pesan dari apa yang dibacanya dan pesan itu menjadi pengetahuan baru padanya untuk diterapkan pada pengalaman barunya. Untuk mencapai kompetensi tersebut, pembaca perlu menerapkan metode untuk menolongnya. pada penelitian ini penulis menerapkan Imitation Response Feedback Method (IRFM). Metode ini menekankan pada stimulus dan simulasi dari guru dengan meniru. Penerapan metode ini cukup bagus dalam membangun pemahaman siswa dalam memahami teks bacaan. Key words:  metode, kompetensi,imitation response, umpan balik.

Page 1 of 1 | Total Record : 2