cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kab. kampar,
Riau
INDONESIA
Journal of English and Arabic Language Teaching
ISSN : 24070998     EISSN : 24071005     DOI : -
Core Subject : Education,
Journal of English and Arabic Language Teaching, JEALT (Online ISSN 2407-1005 | Print ISSN 2407-0998), is a scholarly refereed journal originally founded at the Language Development Center of State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau. JEALT has established itself as an excellent source for the latest developments in the field, both theoretical and pedagogic, including improving standards for teaching English and Arabic as foreign language in Indonesia and around the world.
Arjuna Subject : -
Articles 31 Documents
Communicative Competence In Teaching Speaking Jasno Susanto
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 1 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The existence of Communicative Competence in teaching speaking is importantly viewed as the basis as well as the goal that must be achieved. Understanding the aspects and characteristics of Communicative Competence can help the speaking teachers to guide their learners into speaking atmosphere that make them speak naturally. Negotiation of meaning and management of interaction in communicative competence reflect to the focus on the use of language, not on the usage. Oral communicative tasks given to students are the speaking teachers’ consideration to create students’ orally natural communication.
ظواهر اللغة العربية ومشكلات عملية تعليمها للناطقين بغيرها Afrijon Effendi
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 1 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Bahasa merupakan cermin peradaban tidak terkecuali bahasa Arab.Sejak lama bahasa Arab telah memainkan perannya dalam peradaban manusia.Saatini, Perserikatan Bangsa-Bangsa menjadikan bahasa Arab sebagai salah satu bahasa Internasional, bahkan 23 negara didunia menggunakan bahasa Arab sebagai bahasa resmi/nasional. Pada zaman globalisasi, banyak tantangan yang dihadapi dalam mengajarkan bahasa Arab bagi non Arab.Sekalipun keberadaan bahasa Arab merupakan bahasa yang tidak dapat dipisah kandari agama Islam, namun banyak umat Islam yang tidak mampu berkomunikasi menggunakan bahasa Arab.Secara umum, problematika dalam mengembangkan bahasa Arab bagi non-Arab disamping tidak adanya lingkungan bahasa yang mendukung, juga terletak pada kesulitan mendapatkan guru yang kompeten dan profesional, kemudian kesulitan menemukan kurikulum yang baik dan teruji, dan belum adanya metodologi yang menarik dan berkreasi.Maka solusi dari segala problematika tersebut, disamping membentuk lingkungan aktif berbahasa, mempersiapkan guru, kurikulum, dan metodologi sesuai kebutuhan, juga sangat diharapkan keberadaan lembaga internasional yang pro aktif dalam mengembangkan pengajaran bahasa Arab, serta adanya negara-negara Arab yang berperan sebagai donatur untuk penelitian dalam pengembangan pengajaran tersebut.
The Interactional Spontaneous Drama Through Improvisation Technique And Its Implication With Teaching Speaking Yasir Amri
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 2 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Pentingnya penguasaan keahlian berbicara sebagai salah satu dari empat keahlian berbahasa Inggris telah mendorong guru untuk menggunakan strategi yang sesuaidanteknik yang baik. Teknik yang dipilih dapat membawa siswa untuk meraih kemampuan berkomunikasi yang meliputi komunikasi yang efektif dan alami sebagaimana yang diharapkan dalam pengajaran bahasa komunikatif. Perbaikan keahlian berbicara melalui drama improvisasi menjadi pertimbangan dalam menyediakan garis besar bagi guru dalam pengajaran berbicara.Teknik ini juga membuat kepercayaan diri siswa menjadi lebih aktif untuk mengekspresikan ide mereka yang menyatu kedalam keahlian berbicara mereka secara spontan dan alami.
Error monitoring Strategy in writing activities of English Department Students Nur Aisyah Zulkifli
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 1 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The term of writing can not be seperated from English Department Students. It is a part of students’ skill to see whether they are able to use English well or not in their daily life. Moreover, They are not only able to use  in spoken language but also are able to express their ideas in writing form. Writing ability is specific ability which helps students to put their ideas into words in meaningful form and interract with the message.It can not be denied, there are some problem faced by students in writing. It may be related to garammatical form, coherence and cohesion of paragraph, spelling, etc. However, it is still a process. The problem right now is how to make studets aware about their mistake or error in writing. Therefore, in this article writer will disscuss about the strategy that can be used by students. It is Error Monitoring Strategy. Error monitoring strategy is a learning strategy that helps students systematically question themselves regarding capitalization, overall appearance, punctuation, and spelling errors in their written products, as well as correct them, before submitting the assignment to the lecturer.
طرق وأساليب تدريس اللغات الثانية مسرون Masrun masrun
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 1 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Bahasa tidak akan berkembang jika tidak diiringi dengan metode yang bagus yang membuat proses belajar mengajar menjadi mudah dan disenangi oleh peserta didik, oleh karena itu perlu suatu metode yang baik pula, diantara metode itu adalah : Metode grammer dan terjemahan, Metode langsung, Metode mendengar dan pengucapan, Metode selektif dan lain Dengan menggunakan metode tersebut akan memudahkan bagian ak didik dalam memahami bahasa asing dengan mudah.
مكانة المفردات والتراكيب من بين عناصر اللغة في تعليم اللغة العربية الفعّال Nasrul Walid
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 1 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Bahasa tidak akan berfungsi dan berperan penting di dalam kehidupan manusia disaat bahasa tersebut tidak dapat digunaan sesuai apa yang diinginkan oleh para pengguna bahasa itu sendiri. Dan di dalam bahasa itu sendiri terdapat beberapa unsur kebahasaan yang sangat berperan penting demi tercapainya fungsi bahasa sebagai salah satu alat komunikasi di antara makhluk sosial di muka bumi ini. Di antara unsur-unsur kebahasaan tersebut diantaranya adalah kosa-kata dan tata bahasa. Di dalam sebuah pembelajaran bahasa, penguasaan anak didik terhadap unsur kebahasaan ini dianggap sebagai hasil dari sebuah pembelajaran yang aktif, sehingga bahasa dapat digunakan sesuai dengan fungsi dan peranannya di dalam kehidupan.
INTEGRATIVE TEACHING: Writing Vs Grammatical Structures Muhammad Syafi'i
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 2 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Setiap bahasa di dunia ini mempunyai pola dan aturan (grammatical structure) tersendiri penulisannya. Dalam pembleajaran bahasa, seorang guru atau isntruktur tidak biasa memisahkan antara cara penulisan dan tata kebahasaan yang terkandung didalamnya
Applying Debate Method In EFL Classroom Robi Kurniawan
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 4, No 1 (2013): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Tulisan ini berfokus pada penerapan metode Debat didalam kelas bahasa Inggris sebagai bahasa asing. Metode yang diterapkan lebih bertujuan untuk memberi kompetensi linguistik daripada pengetahuan tentang debat itu sendiri. Karena tidak ada metode terbaik yang cocok untuk semua situasi belajar, metode ini dapat menjadi alternatif dalam mempelajari bahasa Inggris. Para ahli mendefinisikan metode ini sebagai metode belajar bahasa Inggris aktif. Hal ini dikarenakan metode ini benar-benar melibatkan seluruh siswa dalam situasi belajar. Metode ini menawarkan siswa untuk bekerja dan mengerti dengan lebih baik sendiri, menjadi lebih independen, bergerak, dan berfikir dengan keras namun menyenangkan. Ini sangat penting karena memberikan siswa kemampuan bahasa Inggris yang beraneka ragam, seperti mendengarkan, berbicara, megambil catatan, berfikir kritis dan sebagainya. Untuk tingkatan lanjutan, metode Debat dapat menjadi pemicu yang baik bagi siswa untuk memiliki kemampuan membaca bahasa Inggris yang lebih baik karena metode ini memotivasi siswa untuk membaca lebih banyak literatur dan sumber untuk mendapatkan lebih banyak referensi bagi alasan terhadap argumen dalam kelas Debat. Beberapa ahli yang lain mendefinisikan metode Debat sebagai metode inovatif.  Metode tersebut inovatif karena metode ini berkembang dari metode diskusi. Untuk membuat diskusi tradisional lebih bermakna (meaningful), Debat merupakan  pilihan yang baik dan layak untuk dicoba.
Recognizing the concepts of problem-solving strategy and its advantages in teaching speaking Yusrida yusrida
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 2 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The use of appropriate strategy in teaching speaking is always becoming an expected thing by the teacher because this strategy can help him bring the students toward the success of the teaching. Problem- solving strategy is known as one of the best one in teaching speaking. By knowing and understanding the concepts of problem- solving, the teacher feels helped to develop this strategy into activities supporting the improvement of students’ speaking ability. Selecting the appropriate situations of the problem- solving will motivate the students to speak and find the solution of the problem discussed.
Teaching Speaking As A Productive Skill Kalayo Hasibuan
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 1 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The term of productive skills according to Harmer (2007) is the language skills where the students produce the language themselves. The language language skills that are categorized into productive skills are speaking and writing. While, reading and listening are as receptive skills.Both components of skills depict  how language as means of communication works. These skill components are messages delivered through spoken and printed texts that are produced by language learners.  The messages produced by students in spoken form are categorized as speaking; while the messages produced by students through written form are writing. Both skills are prescribed in the following chart.

Page 1 of 4 | Total Record : 31