Jurnal Pendidikan Progresif
Vol 12, No 3 (2022): Jurnal Pendidikan Progresif

An Application of Compositional Metafunctions in Improving Childrens Ability to Learn English Through Images

Magdalena Ngongo (Universitas Kristen Artha Wacana, Kupang)
Ridwin Purba (Universitas Simalungun, Pematangsiantar)
Nguyen Van Thao (Hanoi Pedagogical University 2, Vinh Phuc)
Herman Herman (Universitas HKBP Nommensen, Medan)



Article Info

Publish Date
05 Jul 2022

Abstract

Abstract: An Application of Compositional Metafunctions in Improving Childrens Ability to Learn English Through Images. Objectives: The purpose of this study was to access the application of compositional metafunctions in improving childrens ability in learning English through images. Methods: The method used in this study is a qualitative approach with a literature review using sources from the internet, books, and related research outputs. Findings: The results of this study found that using images in the application of compositional metafunction in learning English to improve childrens abilities has a great influence, in terms of ease of learning and ease of observation. Conclusion: Based on the results presented, this study gives a new horizon that children can easily remember words in English through pictures and make motor comparisons in everyday life with the concept of cognitive development in improving memory for learning English.Keywords: compositional, images, metafunctions, children.Abstrak: Aplikasi Metafungsi Komposisi dalam Meningkatkan Kemampuan Anak Belajar Bahasa Inggris Melalui Gambar. Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengakses penerapan metafungsi komposisional dalam meningkatkan kemampuan anak dalam belajar bahasa Inggris melalui gambar. Metode: Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kualitatif dengan studi pustaka menggunakan sumber dari internet, buku, dan hasil penelitian terkait. Temuan: Hasil penelitian ini menemukan bahwa penggunaan gambar dalam penerapan metafungsi komposisional dalam pembelajaran bahasa Inggris untuk meningkatkan kemampuan anak memiliki pengaruh yang besar, dalam hal kemudahan belajar dan kemudahan pengamatan. Kesimpulan: Berdasarkan hasil yang dipaparkan, penelitian ini memberikan cakrawala baru bahwa anak dapat dengan mudah mengingat kata-kata dalam bahasa Inggris melalui gambar dan membuat perbandingan motorik dalam kehidupan sehari-hari dengan konsep perkembangan kognitif dalam meningkatkan daya ingat untuk belajar bahasa Inggris.Kata kunci: komposisi, gambar, metafungsi, anak-anak.DOI: http://dx.doi.org/10.23960/jpp.v12.i3.202214

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

jpp

Publisher

Subject

Humanities Education Public Health Social Sciences Other

Description

Disaster literacy and Risk Management Education Ethnopedagogy-based STEM Education Multicultural Education Integrating technology into the curriculum: Challenges & Strategies Collaborative & Interactive Learning Educational Literacy Learning Analysis Education Management System Tools for 21st ...