Fakultas Pertanian
Vol 4, No 1 (2016)

FAKTOR-FAKTOR YANG BERPENGARUH TERHADAP PEMBELIAN DAGING SAPI DI GIANT EXPRES DINOYO KOTA MALANG

Makaborang, Ferdinand (Unknown)
Sumarno, Sumarno (Unknown)
Santoso, Erik Priyo (Unknown)
Murti, Ariani Trisna (Unknown)



Article Info

Publish Date
13 May 2018

Abstract

This study aims to see and find out what factors influence the behavior of consumers to buy beef at Dinoyo Giant Expres Malang City. The sampling method in this study was carried out by purposive sampling technique. Analysis of the data used is multiple linear regression using Statistical Product and Service Solutions (SPSS) computer program version 21. Based on the results of research from eight independent variables examined, namely demographic factors (X1), promotion factors (X2), product factors (X3), room and cleanliness factor (X4), facility faktor (X5), location factor (X6), cultur factor (X7), employee factor (X8), the most influential factors on meat buying decisions in Dinoyo Malang Expres Giant are facilities. It is recommended to develop research by adding new variables including price factors, socio-economic factors, consumption frequency factors, education factors and expenditure factors. Penelitian ini bertujuan untuk meneliti faktor-faktor apa sajakah yang berpengaruh terhadap perilaku konsumen untuk membeli daging sapi di Giant Expres Dinoyo Kota Malang. Metode pengambilan sampel dalam penelitian ini dilakukan dengan teknik purposive sampling. Analisis datayang digunakan adalah regresi linear berganda dengan menggunakan program komputer Statistical Product and Service Solutions (SPSS) versi 21. Berdasarkan hasil penelitian, dari delapan variabel independen yang diteliti yaitu faktor demografi (X1), faktor promosi (X2), faktor produk (X3), faktor ruangan dan kebersihan (X4), faktor fasilitas (X5), faktor lokasi (X6), faktor budaya (X7), faktor karyawan (X8), faktor yang paling berpengaruh terhadap keputusan pembelian daging sapi di Giant Expres Dinoyo Malang adalah faktor fasilitas. Disarankan dapat mengembangkan penelitian dengan menambahkan variabel-variabel baru diantaranya faktor harga, faktor sosial ekonomi, faktor frekuensi konsumsi, faktor pendidikan dan faktor pengeluaran.

Copyrights © 2016