cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kab. jombang,
Jawa timur
INDONESIA
Educate
ISSN : 23015101     EISSN : -     DOI : -
Jurnal ilmiah tentang pendidikan bahasa dan Sastra diterbitkan oleh Prodi. Pendidikan Bahasa Inggris FBS Unipdu Jombang.
Arjuna Subject : -
Articles 14 Documents
Search results for , issue "Vol 2, No 2 (2013)" : 14 Documents clear
A CRITICAL PERIOD IN THE ACQUISITION OF PHONOLOGY AND SYNTAX IN A SECOND LANGUAGE farid, achmad
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (471.887 KB)

Abstract

A CRITICAL PERIOD IN THE ACQUISITION OF PHONOLOGY AND SYNTAX IN A SECOND LANGUAGE
HIPOTESIS KRASHEN: BENTUK PEMEROLEHAN BAHASA KEDUA DALAM PENGAJARAN BAHASA JEPANG Laili, Nurul
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (532.826 KB)

Abstract

HIPOTESIS KRASHEN: BENTUK PEMEROLEHAN BAHASA KEDUA DALAM PENGAJARAN BAHASA JEPANG
IMPROVING THE STUDENTS' ABILITY IN WRITING REPORT PARAGRAPH THROUGH GROUP INVESTIGATION IN COOPERATIVE LEARNING Saifuddin, Muhammad
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (496.335 KB)

Abstract

IMPROVING THE STUDENTS' ABILITY IN WRITING REPORT PARAGRAPH THROUGH GROUP INVESTIGATION IN COOPERATIVE LEARNING
STRATEGIES TO REDUCE GRAMMATICAL OVERGENERALIZATION IN ESL STUDENTS' WRITTEN ENGLISH Yusuf, Adi
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (444.979 KB)

Abstract

STRATEGIES TO REDUCE GRAMMATICAL OVERGENERALIZATION IN ESL STUDENTS' WRITTEN ENGLISH
APLIKASI KOMUNIKASI NON-VERBAL DI DALAM KELAS Maisarah, Maisarah
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (100.235 KB)

Abstract

Maisarah, S.S., M.Si Inmai5@yahoo.com Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang Abstrak Artikel ini berisi tentang pentingnya komunikasi non verbal di dalam kelas. Komunikasi non verbal mencakup proses mengirimkan dan menerima pesan secara eksplisit namun tetap tersampaikan secara baik. Beberapa hal yang menjadi dasar pemilihan komunikasi non verbal dari pada verbal antara lain: Pertama, bahwa kata memiliki kerterbatasan dalam mengisyaratkan sesuatu sehingga komunikasi non verbal dirasa lebih efektif. Kedua, pribadi seseorang dapat terungkap dengan baik melalui komunikasi non verbal. Ketiga, karena pesan-pesan non verbal tidak dapat dengan mudah dikontrol, maka ia dianggap lebih murni. Keempat perasaan seseorang tentang sesuatu yang dianggap tidak sesuai etika juga dapat tercermin dari pesan-pesan non verbal. Komunikasi non verbal berperan penting dalam proses pengajaran karena dapat meningkatkan kedekatan secara psikologis antara pengajar dengan siswa. Kepekaan terhadap perilaku non verbal siswa dapat dibaca dengan baik sehingga dapat memperkuat hubungan antara pengajar dan siswa dalam pembelajaran. Komunikasi non verbal dapat terbentuk melalui kontak mata, ekspresi wajah, gestur, dll. Keterampilan dan strategi dalam menunjukkan komunikasi non verbal sangat berpengaruh dalam proses belajar mengajar karena dalam menciptakan suasana belajar yang kondusif tidak hanya diperlukan kemampuan verbal tetapi juga kemampuan non verbal. Keywords: komunikasi non verbal, komunikasi verbal
THE INTERNAL CONSISTENCY OF UNIPDU'S ENGLISH PROFICIENCY TEST Fanani, Achmad
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (471.241 KB)

Abstract

THE INTERNAL CONSISTENCY OF UNIPDU'S ENGLISH PROFICIENCY TEST
THE EFFECT OF ROLE PLAYING TECHNIQUE APPLIED ON STUDENTS` SPEAKING COMPETENCE Budiana, Kartika Marta
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Educate

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (529.358 KB)

Abstract

This study aims to see the effect of the role playing technique application in on students` speaking competence, that covers (1) How is the effect of Role Playing teaching technique applied to the students` speaking competence on experimental class; and (2) How is the effect of conventional teaching applied to students` speaking competence on control class. The study based on the several language teaching technique principles such as the role playing technique and the speaking itself and some related previous studies. This study uses quantitative approach, specifically the experimental one. In this technique, there are two groups as the subjects, experimental and control and two instruments. The experimental group contains thirty students and the control group contains twenty five students. The experimental group has the role playing technique as the treatment, while the control doesn`t. Before the treatment given, both of the group is given the pre-test to check their ability level. Then, after the treatment is given, the post-test is given to the both groups. The instruments to get the data are the oral test and questionnaire for the discussion. The subjects are the students of Junior High 2 level book program in YPIA English Course, Jalan Sumatera Branch, Surabaya. The data of this study is students` score and from the tests` score it can be seen there is a positive significant difference in the experimental group. The t-test to test hypothesize also shows that it is accepted which said that there is an improvement on the students` speaking competence achievement. In conclusion, the role playing application effects on the significant difference on the students speaking competence achievement. Keywords: Role Playing, Speaking Competence
APLIKASI KOMUNIKASI NON-VERBAL DI DALAM KELAS Maisarah Maisarah
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Maisarah, S.S., M.Si Inmai5@yahoo.com Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang Abstrak Artikel ini berisi tentang pentingnya komunikasi non verbal di dalam kelas. Komunikasi non verbal mencakup proses mengirimkan dan menerima pesan secara eksplisit namun tetap tersampaikan secara baik. Beberapa hal yang menjadi dasar pemilihan komunikasi non verbal dari pada verbal antara lain: Pertama, bahwa kata memiliki kerterbatasan dalam mengisyaratkan sesuatu sehingga komunikasi non verbal dirasa lebih efektif. Kedua, pribadi seseorang dapat terungkap dengan baik melalui komunikasi non verbal. Ketiga, karena pesan-pesan non verbal tidak dapat dengan mudah dikontrol, maka ia dianggap lebih murni. Keempat perasaan seseorang tentang sesuatu yang dianggap tidak sesuai etika juga dapat tercermin dari pesan-pesan non verbal. Komunikasi non verbal berperan penting dalam proses pengajaran karena dapat meningkatkan kedekatan secara psikologis antara pengajar dengan siswa. Kepekaan terhadap perilaku non verbal siswa dapat dibaca dengan baik sehingga dapat memperkuat hubungan antara pengajar dan siswa dalam pembelajaran. Komunikasi non verbal dapat terbentuk melalui kontak mata, ekspresi wajah, gestur, dll. Keterampilan dan strategi dalam menunjukkan komunikasi non verbal sangat berpengaruh dalam proses belajar mengajar karena dalam menciptakan suasana belajar yang kondusif tidak hanya diperlukan kemampuan verbal tetapi juga kemampuan non verbal. Keywords: komunikasi non verbal, komunikasi verbal
STRATEGIES TO REDUCE GRAMMATICAL OVERGENERALIZATION IN ESL STUDENTS' WRITTEN ENGLISH Adi Yusuf
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

STRATEGIES TO REDUCE GRAMMATICAL OVERGENERALIZATION IN ESL STUDENTS' WRITTEN ENGLISH
THE INTERNAL CONSISTENCY OF UNIPDU'S ENGLISH PROFICIENCY TEST Achmad Fanani
Educate Vol 2, No 2 (2013)
Publisher : Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

THE INTERNAL CONSISTENCY OF UNIPDU'S ENGLISH PROFICIENCY TEST

Page 1 of 2 | Total Record : 14